Osobné údaje a ich spracovanie

Kategórie spracúvaných údajov

Osobné údaje v zmysle Nariadenia je možné definovať ako údaje, ktoré sa vzťahujú k fyzickej osobe, ktorú spoločnosť Orange dokáže priamo alebo nepriamo identifikovať. V súvislosti s predajom produktov a poskytovaním služieb môže zo strany spoločnosti Orange dôjsť k spracúvaniu nasledovných kategórii osobných údajov zákazníkov:

Základné osobné identifikačné a kontaktné údaje

  • Základnými osobnými identifikačnými údajmi sa rozumejú údaje, ktoré sú nevyhnutné pre uzavretie a plnenie zmluvy a komunikáciu medzi zákazníkom a spoločnosťou Orange. Do tejto kategórie osobných údajov zaraďujeme najmä Vaše meno, priezvisko, titul, názov, trvalý pobyt/sídlo/miesto podnikania zákazníka, ním splnomocnenej osoby alebo určenej kontaktnej osoby, ich podpis, číslo a platnosť OP/pasu, štátne občianstvo, rodné číslo/IČO, IČ DPH/DIČ, číslo bankového účtu, telefónne číslo, fax, e-mailová adresa.

Zmluvné údaje

  • Takýmito údajmi sú najmä údaje o obsahu zmluvy uzatvorenej s našou spoločnosťou, o aktivovaných službách a zakúpených produktoch, vrátane údajov o type zakúpeného koncového zariadenia, údaje o celkovom využívaní služieb, fakturačné údaje a údaje o platbách za poskytnuté služby a zakúpené produkty.

Prevádzkové a lokalizačné údaje

  • Medzi prevádzkové údaje zahŕňame údaje vzťahujúce sa na užívateľa a na konkrétny prenos informácií v sieti a vznikajúce informácie pri tomto prenose. Tieto údaje sú spracúvané na účely prenosu správ v sieti elektronickej komunikácie, účtovania za poskytnuté služby alebo riešenia prípadných sporov súvisiacich s poskytovaním služieb a plnenia zákonných povinností.
  • Takýmito údajmi sú napríklad údaje o volaných telefónnych číslach, čas a dĺžka spojenia, typ využitej služby, cena hovoru alebo inej využitej služby, IMEI koncového zariadenia, typ mobilného zariadenia a údaje o dátovom spojení (napr. zdrojová IP adresa, objem prenesených dát...).
  • Lokalizačné údaje sú údaje spracúvané v sieti alebo prostredníctvom služby, ktoré označujú geografickú polohu koncového zariadenia užívateľa verejnej služby.
  • V súvislosti so spracúvaním predmetných osobných údajov je prevádzkovateľ povinný uchovávať ich na účely vyšetrovania, odhaľovania trestných činov a ďalšie účely vymedzené zákonom.

Osobitné kategórie osobných údajov

  • Z osobitných kategórií osobných údajov spoločnosť Orange zaznamenáva a uchováva prostredníctvom technických prostriedkov vlastnoručný podpis zákazníka v elektronickej forme, ktorý je spôsobilý zachytiť obsah úkonov a určiť osobu, ktorá takýto úkon urobila. Takýto elektronický podpis zákazníka je tzv. biometrickým údajom a spoločnosť Orange ho spracúva v súlade s čl. 9 ods. 2 písm. f) Nariadenia.

Ďalšie spracovávané údaje

  • Do tejto kategórie zaraďujeme napríklad údaje nevyhnutné na riešenie sporov týkajúcich sa kvality poskytovaných služieb, vyhodnocovania a zvyšovania kvality siete a služieb a údržbu siete. Ide tiež o údaje, ktoré vznikajú pri komunikácií súvisiacej s poskytovaním služieb medzi spoločnosťou Orange a zákazníkom (predovšetkým osobná korešpondencia a komunikácia so zákazníkom či už na predajniach, záznamy hovorov, e-mailová komunikácia, chat). Zahŕňame tu aj údaje získané marketingovými prieskumami, údaje o využívaní služieb, produktov, výhod a bonusov. Do tejto kategórie spadajú aj záznamy získané z kamier umiestnených v predajniach a priestoroch spoločnosti Orange, pričom sú tieto kamery vždy viditeľne označené. V neposlednom rade sa za osobné údaje považujú aj obsahové údaje uložené užívateľom v rámci niektorých služieb na serveroch spoločnosti Orange (SMS, správy uložené v schránkach elektronickej pošty).

Prevádzkovateľ

Prevádzkovateľom, ktorý spracúva Vaše osobné údaje je spoločnosť Orange Slovensko, a.s., so sídlom Metodova 8, 821 08 Bratislava, IČO 35 697 270, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sa, vložka č. 1142/B (ďalej len „spoločnosť Orange“). Spoločnosť Orange postupuje pri spracúvaní osobných údajov v súlade s Nariadením, Zákonom o ochrane osobných údajov, ako aj v súlade s inými osobitnými právnymi predpismi.

Účel, právny základ a doba spracúvania

Rozsah spoločnosťou Orange spracúvaných osobných údajov zákazníkov a doba spracúvania závisí výlučne od účelu spracúvania. Vo všeobecnosti, doba uchovávania vyplýva z právnych predpisov. Ak však z právnych predpisov nevyplýva, dobu uchovávania vo vzťahu ku konkrétnym účelom určujeme my prostredníctvom našej internej politiky a/alebo nášho registratúrneho plánu. Ak sú Vaše osobné údaje spracúvané na základe súhlasu, po jeho odvolaní sme povinní osobné údaje ďalej nespracúvať.

Pri poskytovaní našich služieb a produktov spracúvame Vaše osobné údaje na základe viacerých právnych základoch na nasledovné účely:

Účel spracúvania, právny základ a doba spracúvania:

Účel spracúvania Právny základ a doba spracúvania
Poskytovanie telekomunikačných služieb

Právny základ - Súhlas (čl. 6 ods. 1 písm. a) GDPR) a zmluva (čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR) a oprávnený záujem (čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR).

Všeobecná doba uchovávania – Počas trvania zmluvného vzťahu. Ak je právnym základom spracúvania údajov súhlas, tak maximálne do jeho odvolania. Ak je právnym základom pre spracúvanie údajov oprávnený záujem, tak maximálne do vybavenia námietky voči spracúvaniu.

Pre potreby vybavenia reklamácie na cenu alebo vadu v kvalite poskytovanej elektronickej komunikačnej služby uchovávame identifikačné a kontaktné údaje účastníka, údaje týkajúce sa plnenia zmluvy vrátane fakturačných údajov a prevádzkové údaje po dobu najviac 105 dní aj po ukončení príslušnej zmluvy. Vo vzťahu k opatreniam na zabránenie zneužívania poskytovaných služieb a detekciu týchto konaní uchovávame údaje zákazníkov najviac 180 dní po ukončení zmluvného vzťahu.

Online predaj tovarov a poskytovanie doplnkových a asistenčných služieb

Právny základ - Zmluva (čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR) a oprávnený záujem (čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR).

Všeobecná doba uchovávania – Počas trvania zmluvného vzťahu a uplynutia záručnej doby na predaný tovar (spravidla 24 mesiacov od doručenia tovaru). Ak je právnym základom oprávnený záujem, tak maximálne do vybavenia námietky voči spracúvaniu.

Právne a zmluvné účely

Právny základ - Zmluva (čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR) a oprávnený záujem (čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR).

Všeobecná doba uchovávania - Počas trvania zmluvného vzťahu. Počas trvania súdneho sporu alebo mimosúdneho vyrovnania až do meritórneho právoplatného ukončenia právnej veci, alebo dokiaľ právny nárok nie je uspokojený alebo právo uplatnené alebo do zániku práva/právneho nároku.

Plnenie zákonných povinností

Právny základ - Plnenie zákonných povinností (čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR) a oprávnený záujem (čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR)

Všeobecná doba uchovávania – Do uplynutia príslušnej zákonnej lehoty ustanovenej pre uchovávanie osobných údajov, ak je ustanovená v osobitnom právnom predpise (10 rokov pre uchovávanie účtovných dokladov, 5 rokov pre AML (Anti-money Laundering) agendu, 3 roky pre oznamovanie protispoločenskej činnosti atď.). Inak uplatňujeme maximálne doby uchovávania pre právne a zmluvné účely. Nepotrebné údaje priebežne pravidelne vymazávame. Ak je právnym základom oprávnený záujem, tak maximálne do vybavenia námietky voči spracúvaniu.

Účely priameho marketingu a PR

Právny základ - Súhlas dotknutej osoby (čl. 6 ods. 1 písm. a) GDPR) a oprávnený záujem (čl. 6 ods. 1 písm. f)

Všeobecná doba uchovávania – Do odvolania súhlasu dotknutej osoby alebo do automatickej exspirácie doby uchovávania niektorých súborov cookies podľa toho, čo nastane skôr. Ak je právnym základom oprávnený záujem, tak maximálne do vybavenia námietky voči spracúvaniu.

Ochrana majetku a bezpečnosti

Právny základ - Plnenie zákonných povinností (čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR) a oprávnený záujem (čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR).

Všeobecná doba uchovávania – V prípade kamerového systému maximálne 72 hodín a v prípade ostatných údajov maximálne 1 rok. Nepotrebné údaje sa môžu vymazať aj skôr, a to v prípade vybavenia námietky, pri ktorej budú prevažovať práva a slobody dotknutej osoby nad oprávneným záujmom sledovaným zo strany Prevádzkovateľa.

Štatistické účely

Právny základ - Právne základy pôvodných účelov v spojitosti s recitálom č. 50 GDPR a čl. 89 GDPR.

Všeobecná doba uchovávania – Počas trvania vyššie uvedených dôb uchovávania iných účelov. Nepotrebné údaje sa vymazávajú priebežne po zostavení štatistických výstupov, ak nevyužívame automatické nastavenie poskytovateľa služby. V takých prípadoch údaje spracúvané v rámci „Google Analytics“ uchovávame najdlhšie počas 26 mesiacov a údaje spracúvané v rámci „Facebook Page Insights“ najdlhšie 90 dní. Údaje sa môžu vymazávať aj skôr v prípade námietky dotknutej osoby.

Archívne účely

Právny základ - Právne základy pôvodných účelov v spojitosti s recitálom č. 50 GDPR a čl. 89 GDPR a plnenie zákonných povinností (čl. 6 ods. 1 písm. e) GDPR.

Všeobecná doba uchovávania – Po uplynutí úložných lehôt ustanovených v registratúrnom pláne Prevádzkovateľa a vykonaní vyraďovacieho konania.

Vyššie uvedené doby uchovávania stanovujú len všeobecné doby, počas ktorých dochádza k spracúvaniu osobných údajov na dané účely. V skutočnosti však pristupujeme k likvidácií alebo anonymizácií osobných údajov ešte pred uplynutím týchto všeobecných dôb v prípade, ak dané osobné údaje už považujeme za nepotrebné z hľadiska dosahovania predmetných účelov spracúvania osobných údajov a dodržiavania vyššie vysvetlených kritérií.

Spôsob spracovania

Vaše osobné údaje najčastejšie získavame priamo od Vás. V takom prípade je získanie osobných údajov dobrovoľné. Osobné údaje môžete našej spoločnosti poskytnúť rôznymi spôsobmi napr.:

  • registráciou na našich webstránkach
  • využívaním našich online služieb a mobilných aplikácií v rámci poskytovania tzv. služieb informačnej spoločnosti
  • v procese uzatvárania zmluvy s našou spoločnosťou
  • komunikáciou s Vami na obchodných miestach alebo s operátormi našich zákazníckych liniek
  • účasťou na podujatiach organizovaných našou spoločnosťou
  • účasťou na aktivitách našej spoločnosti na sociálnej sieti
  • odoslaním kontaktného formulára s Vašimi pripomienkami, dotazmi alebo otázkami

Spoločnosť Orange spracúva osobné údaje zákazníkov s použitím úplne alebo čiastočne automatizovaných alebo iných ako automatizovaných prostriedkov spracúvania v závislosti od účelu spracúvania. Za týmto účelom boli prijaté potrebné technické a organizačné opatrenia s cieľom chrániť práva zákazníkov.

Spoločnosť Orange zlikviduje osobné údaje bezodkladne po tom, ako:

  • boli ukončené všetky zmluvné vzťahy medzi zákazníkom a spoločnosťou Orange
  • zanikli všetky záväzky zákazníka voči spoločnosti Orange
  • boli vybavené všetky reklamácie a žiadosti zákazníka voči spoločnosti Orange
  • boli vzájomne vysporiadané všetky ďalšie práva a povinnosti medzi zákazníkom a spoločnosťou Orange
  • uplynuli premlčacie doby týkajúce sa všetkých zmluvných vzťahov medzi spoločnosťou Orange a zákazníkom
  • boli naplnené všetky účely spracúvania stanovené právnymi predpismi alebo účely spracúvania, na ktoré dal zákazník súhlas, a zanikli všetky povinnosti spoločnosti Orange stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, ktoré by si vyžadovali uchovávanie osobných údajov zákazníka, alebo ktoré by bez ich uchovania nebolo možné splniť

Mohlo by vás zaujímať

ikona váh

Informácie o právach zákazníkov

Spoznajte, aké máte práva a aké povinnosti má Orange pri ich uplatňovaní.

ikona fajky

Súhlasy so spracúvaním osobných údajov

Prečítajte si, čo všetko spadá pod súhlasy, ktoré udeľujete.

ikona koláča

Spracúvanie osobných údajov na webových stránkach (cookies a iné)

Informujte sa o tom, ako používame súbory cookies a obdobné nástroje v súvislosti s používaním webstránky.