Informácie o právach zákazníkov
Práva zákazníka pri spracúvaní osobných údajov
V zmysle Nariadenia a Zákona o ochrane osobných údajov má zákazník v súvislosti so spracúvaním jeho osobných údajov spoločnosťou Orange nasledovné práva:
Právo na prístup k osobným údajom
- Zákazník má právo
- získať potvrdenie o tom, či sa spracúvajú jeho osobné údaje
- získať informácie o prevádzkovateľovi, účeloch spracovania, kategóriách, príjemcoch, ktorým osobné údaje boli/budú sprístupnené, o plánovanej dobe uchovávania, o existencii práva požadovať opravu alebo výmaz osobných údajov, prípadne obmedzenie ich spracovania, o vznesení námietky proti spracovaniu, o práve podať sťažnosť dozornému úradu a o zdroji osobných údajov, ak sa nezískali od zákazníka
- získať kópiu osobných údajov
- V prípade opakovanej žiadosti o kópiu osobných údajov môže spoločnosť Orange účtovať primeraný poplatok. Pokiaľ zákazník neuvedie vo svojej žiadosti iný technicky akceptovateľný spôsob, kópia osobných údajov bude poskytnutá v elektronickej forme.
Právo na opravu osobných údajov
- Zákazník má právo na to, aby spoločnosť Orange bez zbytočného odkladu opravila nesprávne osobné údaje, ktoré sa ho týkajú. So zreteľom na účel má zákazník právo na doplnenie neúplných osobných údajov. Zákazník má tiež povinnosť oznámiť spoločnosti Orange zmeny svojich osobných údajov.
Právo na výmaz osobných údajov
- Zákazník má právo na to, aby bez zbytočného odkladu boli vymazané osobné údaje, ktoré sa ho týkajú, ak spoločnosť Orange nepreukáže oprávnené dôvody pre spracovanie týchto osobných údajov alebo ak zákazník odvolá svoj súhlas s ich spracovaním. V prípade, ak osobné údaje už nie sú potrebné na účel, na ktorý boli spracovávané, má spoločnosť Orange nastavené mechanizmy na zabezpečenie automatického vymazania.
- Osobné údaje, ktoré spoločnosť Orange nemôže vymazať z dôvodu spracúvania na základe osobitných právnych predpisov, budú odstránené po uplynutí dôb uchovávania jednotlivých účelov.
Právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov
- Zákazník má za určitých okolností právo na obmedzenie osobných údajov, najmä v prípade ak sa namieta správnosť osobných údajov, spracúvanie je nezákonné alebo prevádzkovateľ už nepotrebuje osobné údaje na účel spracúvania, ale potrebuje ich zákazník na uplatnenie právneho nároku.
- Ak bolo spracúvanie osobných údajov obmedzené, spoločnosť Orange môže osobné údaje spracúvať len so súhlasom zákazníka alebo na účel uplatnenia právneho nároku, na ochranu osôb alebo z dôvodov verejného záujmu.
Právo zákazníka na informáciu o oprave, vymazaní alebo obmedzení spracúvania osobných údajov
- Zákazník má právo na oznámenie zo strany spoločnosti Orange v prípade opravy, vymazania alebo obmedzenia spracúvania osobných údajov.
Právo na prenosnosť
- Zákazník má právo za určitých podmienok získať svoje osobné údaje, ktoré poskytol spoločnosti Orange a preniesť tieto údaje ďalšiemu prevádzkovateľovi za podmienky, že je to technicky možné. Toto právo sa nevzťahuje na spracúvanie osobných údajov nevyhnutné na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej spoločnosti Orange.
Právo namietať spracúvanie osobných údajov
- Zákazník má právo namietať spracúvanie svojich osobných údajov a spoločnosť Orange nesmie tieto údaje ďalej spracúvať, ak nepreukáže nevyhnutné oprávnené dôvody na spracúvanie, ktoré prevažujú nad právami alebo záujmami zákazníka. Ak zákazník namieta spracúvanie osobných údajov na účel priameho marketingu, spoločnosť Orange nesmie údaje ďalej spracúvať.
Právo odvolať súhlas
- Zákazník má právo kedykoľvek odvolať svoj súhlas na základe ktorého spoločnosť Orange spracúva jeho osobné údaje.
Automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania
- Spoločnosť Orange neuskutočňuje automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania. V prípade, ak by sa takéto spracúvanie uskutočňovalo, zákazníkovi sa poskytnú informácie o použitom postupe, význame a dôsledkoch takéhoto spracúvania. Zákazník má právo odmietnuť automatizované rozhodovanie vrátane profilovania, ktoré má na neho právny alebo obdobne významný dopad. Toto právo sa za určitých okolností neuplatňuje.
Právo zákazníka obrátiť sa na Úrad na ochranu osobných údajov
- Zákazník je oprávnený obrátiť sa na Úrad na ochranu osobných údajov s návrhom na začatie konania, ak má za to, že je v súvislosti so spracúvaním jeho osobných údajov dotknutý na jeho právach ustanovených Nariadením.
Jednotlivé vyššie uvedené práva je zákazník oprávnený uplatniť prostredníctvom kontaktného formulára.
Povinnosti spoločnosti Orange pri uplatňovaní práv zákazníkov
Spoločnosť Orange poskytuje súčinnosť zákazníkom pri uplatňovaní práv súvisiacich so spracúvaním ich osobných údajov. Ak spoločnosť Orange nie je schopná identifikovať zákazníka, nemôže odmietnuť konať na základe jeho žiadosti pri výkone jeho práv (len ak nepreukáže, že zákazníka nie je schopná identifikovať). Spoločnosť Orange môže požiadať o poskytnutie dodatočných informácií potrebných na potvrdenie totožnosti zákazníka, ak o nej existujú oprávnené pochybnosti.
Spoločnosť Orange je rovnako povinná poskytnúť zákazníkovi informácie o opatreniach, ktoré sa prijali na základe jeho žiadosti podanej za účelom uplatňovania jeho práv súvisiacich so spracúvaním osobných údajov spoločnosťou Orange do jedného mesiaca od doručenia žiadosti. V odôvodnených prípadoch môže spoločnosť Orange uvedenú lehotu predĺžiť o ďalšie dva mesiace, a to aj opakovane. O každom predĺžení je potrebné zákazníka informovať spolu s dôvodmi predĺženia lehoty.
Spoločnosť Orange poskytuje oznámenia na základe žiadostí zákazníkov podaných za účelom uplatňovania ich práv súvisiacich so spracúvaním ich osobných údajov spoločnosťou Orange a prijíma potrebné opatrenia bezodplatne. Ak je žiadosť zákazníka zjavne neopodstatnená alebo neprimeraná najmä pre jej opakujúcu sa povahu, spoločnosť Orange môže požadovať primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na poskytnutie informácií, oznámenia alebo na uskutočnenie požadovaného opatrenia. Rovnako je spoločnosť Orange oprávnená odmietnuť konať na základe podanej žiadosti.
Uchádzači o zamestnanie
Vaše osobné údaje najčastejšie získavame priamo od Vás. V takom prípade je získanie osobných údajov dobrovoľné. Osobné údaje môžete našej spoločnosti poskytnúť rôznymi spôsobmi napr.:
Účel a právny základ spracúvania
Vaše osobné údaje spracúvame na základe oprávneného záujmu alebo súhlasu, na účel zaradenia Vašich údajov do evidencie uchádzačov o zamestnanie v spoločnosti Orange a následného výberového konania.
Rozsah údajov
V rámci výberového konania spracúvame údaje:
- zo životopisu
- z motivačného listu
- z osobného dotazníka
- ktoré spoločnosť Orange získala od uchádzača počas výberového konania alebo pohovoru
Doba uchovávania
Vaše údaje uchovávame počas trvania výberového konania a v prípade, ak udelíte súhlas, tak po dobu 2 rokov od jeho udelenia (odo dňa odoslania emailu, ktorého je súčasťou), a v prípade vzniku pracovnoprávneho vzťahu v spoločnosti Orange na dobu trvania pracovnoprávneho vzťahu a navyše 2 roky od ukončenia príslušného pracovnoprávneho vzťahu, alebo do odvolania daného súhlasu.
Mohlo by vás zaujímať
Osobné údaje a ich spracúvanie
Vaše súkromie je pre nás prioritou, prečítajte si ako pracujeme s vašimi osobnými údajmi
Súhlasy so spracúvaním osobných údajov
Prečítajte si, čo všetko spadá pod súhlasy, ktoré udeľujete.
Spracúvanie osobných údajov na webových stránkach (cookies a iné)
Informujte sa o tom, ako používame súbory cookies a obdobné nástroje v súvislosti s používaním webstránky.