Zvýšená faktúra za služby

Výška vašej faktúry nie je taká, ako ste očakávali? Pozrite sa na najčastejšie dôvody a predíďte vysokým faktúram.

ilustračný obrázok človeka sediaceho na telefóne

Upozornenie

Od 1. januára 2025 sa sadzba DPH zvýšila z 20 % na 23 %, čo spôsobilo vyššiu sumu faktúry, ako ste platili doteraz. Z tohto dôvodu sme upravili ceny všetkých našich služieb a poplatkov, ktoré podliehajú DPH. Ceny bez DPH zostali nezmenené. Viac informácií nájdete na www.orange.sk/dph.

Môj Orange

Vaše faktúry si môžete kedykoľvek skontrolovať vo Vašej Zákazníckej zóne alebo prostredníctvom aplikácie Môj Orange.

Aké sú najčastejšie dôvody vyšších poplatkov za služby na faktúre Orangeu?

Prvá faktúra po aktivácii služby môže byť oproti Vašim bežným faktúram vyššia.

Je to preto, že:

  1. 1

    Vaša faktúra zahŕňa mesačné poplatky za práve prebiehajúce obdobie.

  2. 2

    Okrem mesačného poplatku za prebiehajúce obdobie paušálov a služieb, zahŕňa Vaša faktúra aj pomerovú (alikvotnú) časť poplatku za necelé fakturačné obdobie (od dátumu, kedy ste si aktivovali službu do dátumu fakturácie, ktorý Vám bol automaticky pridelený).

  3. 3

    Ak ste si prenášali telefónne číslo, tak na pomerovú (alikvotnú) časť poplatku sa nevzťahuje zľava za prenos telefónneho čísla. Tá bude uplatnená až z pravidelných poplatkov počas nasledujúcich 20 mesiacov. A teda Vaša prvá faktúra bude obsahovať výšku bonusu len 1× (k mesačnému poplatku za práve prebiehajúce obdobia).

Upozornenie:

Pri aktivácii niektorých služieb, ako napríklad paušál Go Safe Mini, sa pomerová (alikvotná) časť mesačného poplatku nepočíta. To znamená, že faktúra je aj za necelé fakturačné obdobie v plnej výške. Zároveň je ale ihneď k dispozícii plná výška kreditu 1 € a objemu dát 250 kB.

Príklad účtovania vo faktúre:

Dňa 11.12.2024 ste si zakúpili Stredný internet za 16,40 €/mesačne.

Po aktivácii pevného internetu Vám bolo pridelené obdobie fakturácie, ktoré začína 4.1.2025 a končí 3.2.2025. Keďže aktivácia bola ešte 11.12.2024, Vaše pomerové (alikvotné) obdobie do začiatku celého fakturačného obdobia je 24 dní (od 11.12.2024 do 3.1.2025). V prvej faktúre budete uhrádzať poplatky za služby za obdobie od 11.12.2024 – 3.2.2025 (spolu 55 dní).

graf k prvej faktúre
príklad prvej faktúry

Ako sa vyhnúť vysokým faktúram?

  1. 1

    Možnosť navýšiť si dáta dokúpením dátových balíkov.

  2. 2

    Pri ceste do zahraničia odporúčame zakúpenie roamingových balíkov.

  3. 3

    Obmedziť volania na audiotexové čísla.

  4. 4

    Vyhnúť sa SMS s osobitnou tarifikáciou (napr. parkovné, lístky na MHD a iné).

  5. 5

    Vyhnite sa poplatkom kvôli oneskorenej platbe faktúrzriaďte si inkaso online.

  6. 6

    Získajte zľavu z vašej mesačnej faktúry za využívanie digitálnej platby a Elektronickej faktúry.