Zvýšená faktúra za služby
Výška vašej faktúry nie je taká, ako ste očakávali? Pozrite sa na najčastejšie dôvody a predíďte vysokým faktúram.
Upozornenie
Od 1. januára 2025 sa sadzba DPH zvýšila z 20 % na 23 %, čo spôsobilo vyššiu sumu faktúry, ako ste platili doteraz. Z tohto dôvodu sme upravili ceny všetkých našich služieb a poplatkov, ktoré podliehajú DPH. Ceny bez DPH zostali nezmenené. Viac informácií nájdete na www.orange.sk/dph.
Môj Orange
Vaše faktúry si môžete kedykoľvek skontrolovať vo Vašej Zákazníckej zóne alebo prostredníctvom aplikácie Môj Orange.
Aké sú najčastejšie dôvody vyšších poplatkov za služby na faktúre Orangeu?
Prvá faktúra po aktivácii služby môže byť oproti Vašim bežným faktúram vyššia.
Je to preto, že:
-
Vaša faktúra zahŕňa mesačné poplatky za práve prebiehajúce obdobie.
-
Okrem mesačného poplatku za prebiehajúce obdobie paušálov a služieb, zahŕňa Vaša faktúra aj pomerovú (alikvotnú) časť poplatku za necelé fakturačné obdobie (od dátumu, kedy ste si aktivovali službu do dátumu fakturácie, ktorý Vám bol automaticky pridelený).
-
Ak ste si prenášali telefónne číslo, tak na pomerovú (alikvotnú) časť poplatku sa nevzťahuje zľava za prenos telefónneho čísla. Tá bude uplatnená až z pravidelných poplatkov počas nasledujúcich 20 mesiacov. A teda Vaša prvá faktúra bude obsahovať výšku bonusu len 1× (k mesačnému poplatku za práve prebiehajúce obdobia).
Pri aktivácii niektorých služieb, ako napríklad paušál Go Safe Mini, sa pomerová (alikvotná) časť mesačného poplatku nepočíta. To znamená, že faktúra je aj za necelé fakturačné obdobie v plnej výške. Zároveň je ale ihneď k dispozícii plná výška kreditu 1 € a objemu dát 250 kB.
Príklad účtovania vo faktúre:
Dňa 11.12.2024 ste si zakúpili Stredný internet za 16,40 €/mesačne.
Po aktivácii pevného internetu Vám bolo pridelené obdobie fakturácie, ktoré začína 4.1.2025 a končí 3.2.2025. Keďže aktivácia bola ešte 11.12.2024, Vaše pomerové (alikvotné) obdobie do začiatku celého fakturačného obdobia je 24 dní (od 11.12.2024 do 3.1.2025). V prvej faktúre budete uhrádzať poplatky za služby za obdobie od 11.12.2024 – 3.2.2025 (spolu 55 dní).
Osobitná tarifikácia
Osobitná tarifikácia obsahuje produkty alebo služby, ktoré nie sú obsahom Vášho predplateného paušálu. Sú to služby tretích strán, ktoré ste využili zo svojho telefónneho čísla. Môže ich ponúkať Orange alebo iní dodávatelia.
Najčastejšie sa jedná o:
- darcovské SMS (DMS) ‑ napríklad: Hodina deťom, Deň narcisov, Liga proti rakovine
- UNION ‑ cestovné poistenie
- AZET
- inzeráty ‑ napríklad: topovanie inzerátov na Bazoši
- MyPay ‑ napríklad: predplatné novín a časopisov, e-knihy a e-časopisy, Vstupenky, Herné servery a pod.
- platba mobilom ‑ napríklad: online hry, prémiový obsah, inzercia, kuriérske služby a pod.
- rôzne iné
Príklad účtovania vo faktúre:
Ak si nepamätáte, čo ste si zakúpili, môžete si to rýchlo skontrolovať v Podrobnom rozpise hovorov. V prípade, že máte aktívnu Elektronickú faktúru máte Podrobný rozpis hovorov v Zákazníckej zóne za posledný mesiac zadarmo.
Jednorazové poplatky, nový dodatok
Vyššia faktúra môže byť spôsobená aj jednorazovými poplatkami.
Medzi najčastejšie patria:
- poplatok za prevod telefónneho čísla na nového majiteľa
- aktivačný poplatok za telefónne číslo
- výmena SIM pri poškodení
- aktivácie fixných služieb
- poplatok za doručenie zásielky kuriérom
- iné
Príklad účtovania vo faktúre:
Poplatok za oneskorenú platbu faktúry (sankcie, penále...)
Ak Vaše faktúry hradíte po lehote splatnosti, môžu sa u vás objaviť poplatky na uplatnenie nákladov spojených s vymáhaním platieb ako upomienka alebo neskôr aj poplatky za znovu pripojenie.
Včasná úhrada faktúry znamená, že platba musí byť pripísaná na účet Orange do dátumu splatnosti uvedeného na faktúre. Pri platení účtov je potrebné myslieť aj na čas potrebný na evidenciu pohľadávok. Môže to trvať aj niekoľko dní, v závislosti od Vášho spôsobu platby faktúr.
Príklad účtovania vo faktúre:
Ak sa chcete vyhnúť problémom s oneskorenou platbou, použite Inkaso a využite možnosť zriadiť si ho online, bez potreby navštíviť predajné miesto.
Roamingové poplatky
So službou roaming voláte a posielate SMS zo zahraničia za rovnakých podmienok ako na Slovensku, ale aj napriek tomu Vás môže prekvapiť vyššia faktúra.
Je dôležité venovať pozornosť, či voláte z EÚ, alebo z/do krajín Zóny 2. Tieto informácie a fungovanie vašich služieb v zahraničí si viete skontrolovať aj na našej stránke, v časti „Vyhľadajte krajinu a spoznajte ceny roamingu“.
Roamingové hovory účtuje zahraničný operátor, preto môže nastať situácia, že Vám tieto hovory nenaúčtuje do najbližšej faktúry ale napr. aj o 2 mesiace neskôr.
Hovory a SMS mimo predplatných služieb
Ak využívate paušál s obmedzeným množstvom voľných minút alebo SMS alebo Váš paušál neobsahuje voľné minúty alebo SMS, tie máte spoplatnené vždy v nasledujúcej faktúre po tom, ako ste ich využili.
Príklad účtovania vo faktúre:
Ako sa vyhnúť vysokým faktúram?
-
Možnosť navýšiť si dáta dokúpením dátových balíkov.
-
Pri ceste do zahraničia odporúčame zakúpenie roamingových balíkov.
-
Obmedziť volania na audiotexové čísla.
-
Vyhnúť sa SMS s osobitnou tarifikáciou (napr. parkovné, lístky na MHD a iné).
-
Vyhnite sa poplatkom kvôli oneskorenej platbe faktúr a zriaďte si inkaso online.
-
Získajte zľavu z vašej mesačnej faktúry za využívanie digitálnej platby a Elektronickej faktúry.