SOC ako služba

Náš SOC (Security operation center) dodávaný formou služby nepretržite sleduje aktuálne dianie vo svete kybernetickej bezpečnosti a zároveň monitoruje vaše IT prostredie. Potenciálne incidenty preveruje a vyhodnocuje tím bezpečnostných analytikov, ktorí sú k dispozícii 24 hodín denne.

Zistiť viac
človek pri počítačoch

Ako sa zabezpečiť voči neustále sa vyvíjajúcim kybernetickým hrozbám?

Na túto činnosť sa zameriavajú tzv. SOC služby. Skratka SOC vyjadruje Security operation center, čo je špecializované stredisko vykonávajúce nepretržité monitorovanie bezpečnosti a reagujúce na incidenty v klientskych organizáciách. Jeho cieľom je odhaliť a následne obmedziť útoky a prieniky v čo najkratšom čase.

Chcem SOC riešenie
ľudia pri počítačoch

Činnosti, ktoré vám SOC riešenie ponúka

Monitorovanie a analýza v reálnom čase

Zber udalostí relevantných pre bezpečnosť zo systémov a sietí klientskej organizácie a výberu udalostí, ktoré by mohli predstavovať bezpečnostný incident.

Príjem hlásení bezpečnostných incidentov

Okrem automatizovaných podozrení, ktoré sú generované systémami monitoringu a detekcie, je SOC pripravený aj na „manuálny“ príjem hlásení priamo od klientov – prostredníctvom na to určenej emailovej adresy a telefonickej linky.

Analýza bezpečnostných incidentov

V prípade potvrdeného bezpečnostného incidentu je cieľom analýzy detailné pochopenie jeho rozsahu, príčin a skutočného i potenciálneho dopadu na chránené prostredia klienta. Výstupom analýzy incidentu je správa pre klienta vrátane odporúčaní ďalšieho postupu.

Zmiernenie, odstránenie následkov a obnova

Pri potvrdení skutočného bezpečnostného incidentu je cieľom činností SOC zmiernenie alebo eliminácia jeho negatívnych dopadov a zabránenie ďalšiemu možnému šíreniu. Súčasťou SOC služieb je aj pomoc pri obnove systémov a dát po útoku a zavádzaní opatrení na zabránenie opakovaniu sa podobných incidentov v budúcnosti.

Koordinácia činností pri bezpečnostných incidentoch

Pri riešení rozsiahlejších bezpečnostných incidentov môže SOC vystupovať v pozícii koordinátora jednotlivých zložiek a využívať svoje systémy a komunikačné kanály (service desk/ticketing) na zabezpečenie dobrej informovanosti všetkých relevantných účastníkov.

Krízová podpora

V prípade kybernetických „katastrof“ je SOC súčasťou krízového tímu a svojimi skúsenosťami, vedomosťami a kontaktmi na iné zložky kybernetickej ochrany (iné SOC, CERT, CSIRT tímy a experti) prispieva k včasnému a efektívnemu zmierneniu následkov.

Služba je určená pre spoločnosti:

ľudia pri notebooku

Zaobchádzajúce s citlivými dátami

Pre spoločnosti, ktoré musia prísne chrániť citlivé informácie, ako sú zdravotné záznamy, finančné údaje či daňové priznania, aby predišli únikom dát a porušeniam ochrany súkromia. Ide napríklad o finančné a zdravotné inštitúcie.

muž baliaci krabicu

Zaobchádzajúce s osobnými dátami

Pre spoločnosti, ktoré potrebujú zabezpečiť osobné údaje zákazníkov, ako sú kontaktné informácie a nákupné preferencie, čím chránia súkromie a zvyšujú dôveru spotrebiteľov. Napríklad spoločnosti z oblasti e-commerce alebo obchodu.

ľudia pri počítači

Spoliehajúce sa na dobrú reputáciu

Pre spoločnosti, ktoré musia zabrániť kybernetickým hrozbám, ktoré by mohli narušiť ich dôveryhodnosť a poškodiť ich povesť medzi širokou verejnosťou. Napríklad spoločnosti z oblasti médií alebo bankovníctva.

ľudia pri robotickom prístroji

S hodnotným intelektuálnym majetkom

Pre spoločnosti, ktoré chránia svoje inovatívne nápady a výskumy pred krádežou, čo je nevyhnutné na udržanie konkurenčnej výhody a ochranu duševného vlastníctva. Ide napríklad o technologické firmy alebo firmy z oblasti vedy a výskumu.

človek v stavebnom odeve a tabletom v rukách

Zaoberajúce sa kritickou infraštruktúrou

Pre spoločnosti, ktoré musia zabezpečiť nepretržitý a bezpečný chod základných služieb, ako sú zásobovanie a komunikácia, pretože prípadné narušenia by mali vážny dopad na spoločnosť. Ide napríklad o energetické firmy alebo telekomunikačné firmy.

Čo zabezpečuje SOC ako služba?

24/7 monitorovanie zákazníckeho prostredia

Vyhľadávanie, triedenie a reakcia na hrozby

Threat Hunting pod vedením expertov

Reakcia na aktívne prebiehajúce kampane útočníkov

Neustále zlepšovanie detekcie a automatizácie

Prispôsobené reporty

Vedeli ste, že priemerne trvá 277 dní na odhalenie prieniku do firmy?

So službou SOC je to v priemere do 2 hodín

graf zobrazujúci priemerný čas odhalenia prieniku do firmy

Zaujala vás naša ponuka?

Zanechajte nám vaše kontaktné údaje a my sa vám obratom ozveme. Spoločne nájdeme riešenie pre vaše podnikanie.

Odosielam formulár

Odosielam formulár

Ďakujeme, formulár bol úspešne odoslaný

Prepáčte, služba je nedostupná, skúste neskôr

biznismen premýšľajúci nad plánmi s telefónom ruke