Vypli sme 3G sieť
Čo to pre vás znamená?
V súvislosti s ďalšou modernizáciou 4G siete, ako aj budovaním 5G siete sme vo februári 2024 definitívne prestali prevádzkovať 3G sieť. Jej vypnutie nám umožní sústrediť sa na novšie typy sietí, ktoré vám prinesú vyššiu kvalitu či rýchlosť a lepšiu používateľskú skúsenosť.
V prípade, ak máte vo vašom zariadení nastavené pripojenie na 3G sieť, nemôžete využívať naše služby.
Ako využívať naše služby aj naďalej?
-
Skontrolujte si nastavenia vášho zariadenia, nech viete, aké typy sietí podporuje.
-
V prípade, že vaše zariadenie podporuje 2G, 4G alebo 5G sieť, ale dátujete iba v sieti 3G, je potrebné si manuálne zmeniť nastavenia sietí v zariadení.
-
Ak vaše zariadenie podporuje iba 3G sieť, odporúčame vám zakúpiť si zariadenie podporujúce 4G alebo 5G sieť.
Nie ste si istý, či vaše zariadenie podporuje 4G sieť?
V nastaveniach zariadenia je potrebné overiť parametre zariadenia - či podporuje aj 4G sieť a či nie je nastavený režim „iba 3G“ alebo „iba 2G/3G“. V prípade, že zariadenie 4G sieť podporuje, je potrebné sa prepnúť do tohto režimu.
V prípade operačného systému iOS: Nastavenia → Mobilné → Možnosti dát → Hlas a dáta → Zapnúť si 4G/5G sieť.
V prípade operačného systému Android: Nastavenia → Ďalšie siete → Mobilné siete → Režim siete → Zapnúť si 4G/5G sieť.
Tie najlepšie zariadenia pre novú sieť
Podporuje vaše aktuálne zariadenie iba sieť 3G? Vyberte si z našej širokej ponuky zariadení v e-shope také zariadenie, ktoré je pripravené pre 4G alebo 5G siete.
Ponuka zariadeníNajčastejšie otázky
-
Vypnutie sietí starších generácií nám umožní sústrediť sa na novšie typy sietí, ktoré zákazníkom prinesú vyššiu kvalitu a lepšiu používateľskú skúsenosť. Vďaka vylepšeným parametrom 4G siete a budovaniu 5G siete budeme schopní poskytovať zákazníkom ešte kvalitnejšie služby a dátovo náročnejšie IoT riešenia. Tieto kľúčové benefity pre zákazníkov sa vypnutím starších typov sietí podarí zabezpečiť bez zásadnej zmeny ponuky, pričom sa zároveň obmedzí negatívny dopad na životné prostredie.
-
Ak nemáte signál dlhšie ako 30 minút, je potrebné vaše zariadenie vypnúť a zapnúť. Ak to nepomôže, kontaktujte, prosím, našu bezplatnú technickú podporu dostupnú každý deň v týždni od 7:00 do 22:00 na čísle 0800 500 555.
-
Pravdepodobne máte zariadenie, ktoré nepodporuje 4G/5G sieť, alebo ho máte nastavené len na pripojenie k 2G/3G sieti. Prípadne môžete mať starší typ SIM karty, ktorá neumožňuje pripojenie k 4G/5G sieti. Je potrebné skontrolovať/zmeniť nastavenie vášho zariadenia tak, aby sa vedelo pripojiť aj do 4G/5G siete. Stručný návod ako na to nájdete v tomto videu. Ak je zariadenie nastavené správne a dátové prenosy máte aj tak spomalené/nefunkčné, máte pravdepodobne starší typ SIM karty nepodporujúci 4G/5G sieť. Takúto SIM kartu si môžete bezplatne vymeniť na ktoromkoľvek predajnom mieste. V prípade, že máte prideleného obchodného zástupcu a ste firemný zákazník, výmenu SIM karty konzultujte s ním. Ak vaše zariadenie 4G/5G sieť nepodporuje, je potrebné ho vymeniť za novšie, ktoré podporuje aspoň 4G sieť. Ak máte záujem o zakúpenie nového zariadenia, môžete tak spraviť na ktoromkoľvek predajnom mieste, kde náš predajca preverí všetky možnosti. V prípade, že máte prideleného obchodného zástupcu a ste firemný zákazník, možnosti výmeny zariadenia konzultujte s ním. Ak s kontrolou/zmenou nastavenia zariadenia potrebujete pomôcť, alebo si chcete overiť, či máte SIM kartu kompatibilnú s 4G/5G sieťou, môžete nás kontaktovať aj telefonicky na bezplatnej linke technickej podpory, ktorá je dostupná každý deň v týždni od 7:00 do 22:00 na čísle 0800 500 555.
-
Áno, 3G SIM karta je plne funkčná aj v 4G/5G sieti.
-
Nie, telefónne číslo sa vám nezmení. Ale zmení sa PIN kód, lebo nová SIM karta má PIN kód prednastavený na 0000. PIN kód na novej SIM karte vám odporúčame zmeniť v záujme vašej ochrany pred zneužitím SIM karty cudzou osobou. Ak so zmenou PIN kódu potrebujete pomôcť, môžete navštíviť ktorékoľvek predajné miesto, alebo môžete telefonicky kontaktovať našu bezplatnú technickú podporu dostupnú každý deň v týždni od 7:00 do 22:00 na čísle 0800 500 555.
-
Ešte kým máte v telefóne vloženú pôvodnú SIM kartu, je potrebné skopírovať kontakty z pôvodnej SIM karty do telefónu, následne vložiť do telefónu novú SIM kartu a potom skopírovať kontakty z telefónu na novú SIM kartu. Skopírovanie kontaktov na novú SIM kartu nie je nevyhnutné, keďže ich už máte priamo v telefóne. Taktiež môžete navštíviť ktorékoľvek predajné miesto, kde vám so skopírovaním kontaktov pomôže predajca, alebo môžete telefonicky kontaktovať našu bezplatnú technickú podporu dostupnú každý deň v týždni od 7:00 do 22:00 na čísle 0800 500 555.
-
Ak ste si už z pôvodnej SIM karty skopírovali kontakty do telefónu, môžete ju prestrihnúť nožnicami cez stred čipu (kovové kontaktné plôšky) a vyhodiť do smetnej nádoby na plastový odpad.