Nedostupnosť služieb
Aj tá najlepšia sieť si občas vyžaduje svoju údržbu. Pozrite sa, či sa práve nevykonáva technická údržba na vašej adrese.
Pozrite sa, kde prebieha údržbaPrvá pomoc
Skôr ako nám zavoláte, skontrolujte si zapojenie káblov a pripojenie do siete. Sú to dosť časté problémy užívateľov, ktoré možno vyriešiť aj bez špecializovanej podpory. Ak to nepôjde ani potom, obráťte sa na našich expertov.
Rýchla kontrola správneho zapojenia káblov
Často sa stáva, že výpadok internetu je spôsobený len povytiahnutím káblov zo zariadenia – Wi-Fi routera, ktorý ho u vás doma zabezpečuje.
- Skontrolujte zapojenie všetkých káblov a podotláčajte ich do konektorov.
Vypnutie a zapnutie, reštart zariadení pomáha
Váš Wi-Fi router je sieťové zariadenie, ktoré funguje nepretržite 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Občas mu pomôže, keď sa vypne a zapne (reštartuje). Tento jednoduchý úkon dokáže vyriešiť mnoho komplikácií s internetom. Postup pre reštart Wi-Fi routera:
- Najjednoduchším spôsobom Wi-Fi router reštartujete tak, že ho odpojíte z elektrickej siete alebo vypnete pomocou tlačidla ON/OFF.
- Počkajte najmenej 20 sekúnd.
- Zapojte Wi-Fi router späť do elektrickej siete alebo ho zapnite pomocou tlačidla ON/OFF.
- Počkajte približne minútu, kým začne Wi-Fi router pracovať a vyskúšajte sa pripojiť.
Rýchla kontrola Wi-FI siete
Často sa stáva, že výpadok internetu cez Wi-Fi je spôsobený omylom. Vypnutím Wi-Fi siete pomocou tlačidla, ktoré sa nachádza na routeri. Je to situácia, pri ktorej vám funguje internetové pripojenie cez kábel, ale svoju Wi-Fi sieť nevidíte. Náprava je jednoduchá:
- Overte si, či na vašom Wi-Fi routeri svieti kontrolka WLAN (môže vyzerať aj ako ikona Wi-Fi signálu).
- Ak kontrolka WLAN nesvieti, Wi-Fi je vypnutá. Skúste ju aktivovať stlačením tlačidla WLAN na 5 sekúnd, ktoré sa nachádza priamo na vašom Wi-Fi routeri.