What the FAQ? Naše instantné odpovede na vaše najčastejšie otázky
Naši klienti nás deň čo deň zaplavujú množstvom otázok, no všimli sme si, že niektoré z nich sa opakujú naozaj často, preto sme sa rozhodli vám na nich v dnešnom blogu odpovedať. Jasne, stručne a bez zbytočných omáčok.
FAQ 1: Nerozumiem obsahu prvej faktúry. Viete mi ju objasniť?
Je to jednoduché. Vaša prvá Orange faktúra obsahuje základné informácie ako definovanie obdobia od aktivácie služby až do konca účtovného obdobia, predplatné na ďalšie mesačné obdobie, jednorazové poplatky za aktivácie služieb alebo prevod telefónneho čísla od konkurencie či splátky za telefón. Ak ste niektoré služby získali so zľavou vďaka nákupu na e-shope, tak tá vám bude uplatnená až vo vašej druhej faktúre.
Súčasťou prvej faktúry bude okrem sumy za bežné fakturačné obdobie aj takzvaná alikvotná časť, ktorá predstavuje poplatok za obdobie odo dňa objednania paušálu až po dátum fakturácie, ktorý vám bol pridelený.
Vysvetlíme vám to na tomto príklade: kúpili ste si paušál 11. apríla a ako deň fakturácie vám bol pridelený 15. deň v mesiaci. Zaplatíte teda alikvotnú čiastku v rozmedzí od 11. do 15. apríla a plus ešte celý mesačný poplatok odo dňa fakturácie, čiže od 16. apríla až do 15. mája.
FAQ 2: Chcem vrátiť službu. Ako na to?
Predtým, než sa rozhodnete nejakú službu vrátiť, tak určite najprv kontaktujte našu Zákaznícku linku. Možno spoločne nájdeme úplne jednoduché riešenie, vďaka ktorému budete môcť službu využívať aj naďalej.
Predsa len ju chcete vrátiť? To, pravdaže, môžete, no uistite sa, že ak ste ju kupovali online, tak od jej aktivácie neprebehlo viac ako 14 dní, čo je stanovená lehota pre vrátenie služby kupovanej cez internet. Následne už len zbaľte všetky zariadenia ako Wi-Fi router, set top box či káble a spolu s vyplneným a podpísaným formulárom, ktorý vám so zariadeniami priniesol kuriér, ich odošlite na túto adresu:
Orange Slovensko, a. s.
Logistické centrum
Nádražná 39
900 28 Ivanka pri Dunaji
Vybaviť to však môžete aj osobne, a to na ktorejkoľvek našej pobočke.
FAQ 3: Ako funguje „viazanosť” a čo to vlastne je?
Keď sa k nejakému operátorovi „zaviažete” znamená to, že počas určitého obdobia, napríklad 1 rok, 2 roky alebo 15 mesiacov, musíte využívať jeho služby a v prípade zrušenia viazanosti by ste mohli dostať pokutu alebo prísť o určité výhody.
Máme však pre vás veľmi dobrú správu. Pri prenose čísla do Orange za vás pokutu u vášho predchádzajúceho poskytovateľa služieb uhradíme do sumy 150 €, podľa výšky prenášaného paušálu. Skvelé, však? :)
Tak či onak, neberte viazanosť ako nejakú guľu na nohe, práve naopak. V Orange vďaka nej získate množstvo benefitov, ako napríklad zľavu za prenos čísla. Ak vám viazanosť skončí, ste zase „slobodní”, no ak sa rozhodnete si viazanosť predĺžiť, môžete opäť nadobudnúť rôzne benefity podľa svojho výberu, ako napríklad dáta navyše či nákup zariadenia s výraznou zľavou.
Ak si nie ste istí, kedy vám viazanosť končí, kliknite na podstránku týkajúcu sa bonusov na nové zariadenia.
FAQ 4: Čo mám robiť, keď mi nefunguje internet?
Ostaňte pokojní, často sa stáva, že si nefungujúci domáci internet ľahko opravíte aj sami. Ako?
Najprv skontrolujte, či náhodou nemáte odpojené káble od routera. Pre istotu ich do neho poriadne pozatláčajte. Nepomohlo?
Tak skúste Wi-Fi router reštartovať. Buď ho rovno odpojte z elektrickej siete alebo ho vypnite pomocou tlačidla OFF, a to na minimálne 20 sekúnd. Následne router zapojte do siete alebo stlačte tlačidlo ON a vyskúšajte, či už internet konečne fičí.
A nakoniec ešte skontrolujte, či náhodou niekto omylom Wi-Fi sieť nevypol. Pozrite, či na routeri svieti kontrolka WLAN. Ak nie, pravdepodobne ju niekto vypol, takže stačí rovnomenné tlačidlo len opäť zapnúť.
Ani napriek týmto domácim radám vám internet stále nefunguje? Tak si pozrite našu stránku porúch a výpadkov, možno ide len o dočasné pozastavenie služby. Alebo nás rovno kontaktujte.
FAQ 5: Poradíte mi, ako sa prihlásiť do Zákazníckej zóny?
Nie je to nič zložité! Prihlásiť sa môžete cez heslo alebo pomocou SMS.
Heslo si vytvoríte a nastavíte sami, no musíte si ho pamätať. Ak vám však pamäť neslúži, využite prihlasovanie cez SMS, kedy na prihlasovacej stránke stačí vyplniť vaše telefónne číslo a obratom vám príde SMS so 4-miestnym kódom, ktorý už len naťukáte a hotovo, ste v Zákazníckej zóne!
FAQ 6: Potrebujem vašu pomoc. Ako vás môžem kontaktovať?
Ako len chcete. :) Pre našich klientov sme dostupní vo forme chatu, telefonického hovoru, cez sociálne siete alebo osobne na našich pobočkách, takže výber je fakt len na vás. Stačí si pozrieť našu kontaktnú podstránku a vybrať si váš preferovaný spôsob komunikácie.
FAQ 7: Ako si môžem dobiť kredit?
Možností máte neúrekom! Môžete si nastaviť automatickú obnovu kreditu cez platobnú kartu, dobiť si kredit cez Stieraciu kartu, bankomat, terminál, prostredníctvom paušálu či na predajnom mieste Orange. Najpohodlnejšia je však určite dobitie kreditu cez internet, kedy len zadáte svoje telefónne číslo a zvolíte platbu cez Internet Banking alebo platobnou kartou. A môžete veselo Orange-ovať!
BONUS FAQ: Je ponuka Orange produktov všade rovnaká?
„Rozmohl se nám tady takový nešvar.”
Veru tak, medzi ľuďmi prevláda mýtus, že na predajni alebo telefonicky si dokážu „vybaviť” lepšie ponuky. To však nie je pravda. Všetky dostupné zľavy a benefity nájdete aj online, takže sa nemusíte báť, že objednaním cez internet prídete o nejakú špeciálnu akciu.
Stále vás máta zopár otázok, na ktoré by ste radi poznali odpovede? Tak nás pokojne kontaktujte a všetky vám ich objasníme. :)