Orange v prvom polroku 2022: Nárast výnosov, pokračujúci trend rastu počtu zákazníkov fixných aj konvergentných služieb
K 30. júnu 2022 evidoval Orange 316 tisíc zákazníkov pevného internetu, čo predstavuje 16‑percentný medziročný nárast. Naďalej rástol aj segment TV služieb. Ten sa v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka zvýšil o 26 % a dosiahol 187 tisíc prístupov. Popri náraste počtu zákazníkov fixných služieb zaznamenal Orange aj nárast počtu zákazníkov využívajúcich konvergentné služby, teda mobilné a fixné služby v jednom balíku. Ich počet k 30. júnu 2022 medziročne stúpol o štvrtinu a atakuje 170 tisíc. Najväčší mobilný operátor tiež zaznamenal pozitívnu bilanciu prenesených telefónnych čísel od konkurenčných operátorov. Celkové výnosy Orangeu za prvý polrok 2022 vzrástli o 2,6 % a dosiahli výšku 270 mil. €.
Už 25 rokov ponúka Orange svojim zákazníkom tú najvyššiu možnú hodnotu a kvalitu, reflektujúc ich potreby, očakávania a aktuálne trendy na trhy. Kľúčovým momentom uplynulého polroka bolo predstavenie novej generácie služieb. Tá prináša nové a atraktívnejšie bezpečné mobilné paušály s väčším objemom dát, rýchlejšie programy bezpečného pevného internetu a programovo bohatšiu ponuku televízie. „Vynovenou a obohatenou ponukou sme zareagovali na meniace sa potreby zákazníkov, a to v oblasti bezpečnosti, spotreby dát, rýchlosti pripojenia, ale aj zábavy. Dlhodobo sa sústredíme, aby sme našim zákazníkom dokázali ponúkať ten najvýhodnejší spôsob využívania služieb mobilnej a pevnej siete, a to z pohľadu ceny, počtu benefitov a aj celkovej hodnoty. Som veľmi potešený, že sa nám to aj darí, pričom balík služieb Love, ktorý predstavuje ten najvýhodnejší spôsob využívania telekomunikačných služieb, oceňuje stále viac zákazníkov. Navyše, vďaka najlepšiemu pokrytiu mobilnej a fixnej siete aj cez dôležité partnerské spolupráce sú naše služby dostupné pre veľkú väčšinu Slovákov. Ľahko prístupnú konvergentnú ponuku viacerých typov služieb totiž považujeme za kľúčovú pre dlhodobý úspech akéhokoľvek telekomunikačného hráča,“ konštatuje Mariusz Gatza, generálny riaditeľ spoločnosti Orange Slovensko.
S pokrytím 99,1 % populácie v 141 mestách a 2 241 obciach je 4G sieť Orangeu najdostupnejšou sieťou na Slovensku. Rýchlosti do 300 Mbit/s vďaka pokrytiu 4G+ si môže užívať takmer 55 % populácie a rýchlosti až do 680 Mbit/s takmer 29 % populácie na Slovensku. Okrem toho, že mobilná sieť Orangeu je najdostupnejšou sieťou na Slovensku, vďaka opakovaným získaným oceneniam nezávislých spoločností (Systemics‑PAB, Net Check, Opensignal) je považovaná za najkvalitnejšiu mobilnú sieť na Slovensku.
Služby fixnej siete môže využívať 1,8 mil. domácností, čo predstavuje až 97,3 % domácností na Slovensku, pričom optická sieť od Orangeu je dostupná pre 571 382 domácností v 70 mestách a optické služby od Orangeu poskytované prostredníctvom partnerských sietí sú dostupné pre 492 887 domácností v 559 mestách a obciach na Slovensku.
Kvalitu siete a atraktívne ponuky oceňujú aj zákazníci konkurencie. V uplynulom polroku bol opäť zaznamenaný vyšší počet tých zákazníkov, ktorí sa so svojim číslom rozhodli prejsť do Orangeu ako tých, ktorí dali prednosť konkurenčným operátorom. Pre Orange sa počas prvých šesť mesiacov roku 2022 rozhodlo viac než 32 tisíc zákazníkov konkurenčných operátorov, naproti tomu z Orangeu si svoje telefónne číslo k ostatným operátorom prenieslo 27 tisíc zákazníkov, čo je o takmer 27 % menej ako v rovnakom období roku 2021. Celkový počet aktívnych zákazníkov mobilných služieb je stabilizovaný a dosiahol počet 2,485 mil. so suverénnou prevahou zákazníkov fakturovaných služieb.
Tradičný nárast zaznamenal Orange aj v mobilnej dátovej prevádzke. V prvom polroku 2022 preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o 44 % viac dát ako v prvom polroku roku 2021, pričom viac než 90 % z celkového objemu 43,08 mil. GB bolo prenesených v 4G sieti a takmer 198 tis. GB vo vysokorýchlostnej 5G sieti.
Orange dosiahol výnosy vo výške 270 mil. €
Výnosy spoločnosti Orange Slovensko k 30. 6. 2022 vykazované podľa štandardov IFRS 15 sa zvýšili o 2,6 % na 270 mil. €. Výnosy z predaja zariadení medziročne vzrástli o viac než 5 % na 58 mil. €, nárast zaznamenali výnosy zo služieb, keď dosiahli hodnotu 213 mil. €.
Finančné ukazovatele (v mil. eur) | H1 2021 | H1 2022 | medziročná zmena |
---|---|---|---|
Celkové výnosy | 263 | 270 | 2,6 % |
výnosy zo služieb | 209 | 213 | 1,9 % |
výnosy zo zariadení | 55 | 58 | 5,4 % |
Počty zákazníkov (v tis.) | H1 2021 | H1 2022 | medziročná zmena |
---|---|---|---|
Mobilné služby | 2 501 | 2 485 | -0,6 % |
predplatené karty | 329 | 324 | -1,5 % |
fakturované služby bez M2M | 1 895 | 1 875 | -1,0 % |
M2M služby | 277 | 286 | 3,1 % |
Pevný internet | 272 | 316 | 16,2 % |
TV služby* | 148 | 187 | 26,0 % |
Konvergentné služby | 135 | 169 | 25,6 % |
* počet aktivovaných TV služieb (FTTx TV, DTH, xDSL TV a OTT TV)