ZyXEL VMG3927 pre službu „Internet“ a „Internet s televíziou“ cez OPTICKÉ pripojenie
Zyxel 3927 pre službu Pevný optický internet slúži na pripojenie na internet.
Pozrite si vaše zariadenie a príslušenstvo:
![zariadenie Zyxel VMG3927 a jeho príslušenstvo](/fileadmin/orange/user_uploads/pages/6557/img/photo-01.jpg)
Schéma správneho zapojenia
pre službu Fiber
Partner internet
Zapojenie Zyxel VMG3927:
![návod zapojenia zariadenia Zyxel VMG3927](/fileadmin/orange/user_uploads/pages/6557/img/photo-02.png)
Z konvertora (výstup LAN1) pripojte zariadenie žltým káblom (so širokou koncovkou RJ-45) do modrého vstupu WAN na routery Zyxel VMG3927. Môžete použiť aj vlastný kábel s takouto koncovkou.
Vaše zariadenia (ako napríklad PC, notebook atď.) pripojte žltým káblom (široká koncovka RJ-45) do ľubovoľného výstupu LAN1, LAN2, LAN3 alebo LAN4.
Schéma správneho zapojenia
pre službu Fiber
Partner internet s televíziou
Zapojenie Zyxel VMG3927:
![návod zapojenia zariadenia Zyxel VMG3927](/fileadmin/orange/user_uploads/pages/6557/img/photo-03.png)
Z konvertora (výstup LAN2) pripojte zariadenie žltým káblom (so širokou koncovkou RJ-45) do modrého vstupu WAN na routery Zyxel VMG3927. Môžete použiť aj vlastný kábel s takouto koncovkou.
Zapojenie zariadení do routera Zyxel VMG3927:
- do LAN1 zapojte Set-top box (STB)
- v prípade, že využívate viac STB, tieto zapojte do výstupov LAN2 a LAN3
- do zostávajúcich voľných LAN výstupov zapojte ostatné zariadenia (napr. PC alebo notebook)
Na pripojenie použite žltý kábel (široká koncovka RJ-45).
Ako majú svietiť diódy
V prípade, že máte všetko správne zapojené, skontrolujte, prosím, diódy na routeri.
Po správnom zapojení zariadenia by sa vám mali v priebehu niekoľkých minút rozsvietiť diódy nazeleno.
Želaný stav zariadenia
- Prvé 2 diódy zľava (napájanie, WAN) svietia.
- Tretia dióda (internet) svieti alebo bliká.
![zariadenie Zyxel VMG3927](/fileadmin/orange/user_uploads/pages/6557/img/photo-04.png)
LED dióda | Farba diódy | Stav | Popis | Riešenie |
---|---|---|---|---|
Napájanie |
Zelená | Svieti | Zariadenie je zapnuté a pripravené na používanie. | |
Bliká | Prebieha automatický test po spustení zariadenia. | Počkajte, pokiaľ dióda nebude svietiť. | ||
Červená | Svieti | Automatický test bol neúspešný alebo nastala iná chyba. | Opätovne vypnite a zapnite zariadenie z elektrickej siete. | |
Bliká | Zariadenie sa aktualizuje. | Počkajte, pokiaľ nebude dióda svietiť na zeleno. | ||
Nesvieti | Nesvieti | Zariadenie nie je zapojené do elektrickej siete. | Zapojte zariadenie. | |
WAN / DSL |
Zelená | Svieti | Zariadenie je pripojené na Ethernet WAN. | |
Bliká | Nadväzuje sa pripojenie. | Ak bliká viac ako 30 min., pozrite do kapitoly „Často kladené otázky“. | ||
Nesvieti | Nesvieti | Zariadenie nie je pripojené na internet. | Skontrolujte správne zapojenie zariadenia. | |
Internet |
Zelená | Svieti | Zariadenie úspešne nadviazalo pripojenie na internet. | |
Bliká | Zariadenie je pripojené a prenáša údaje. | |||
Červená | Svieti | Pripojenie zlyhalo. Príčin môže byť viacero. | Zariadenie reštartujte (odpojte na 10 sekúnd z elektrickej siete). | |
Nesvieti | Nesvieti | Zariadenie nie je pripojené na internet. | Pokračujte ďalej v tomto návode a zariadenie resetujte a nastavte. | |
WLAN 2,4 |
Zelená | Svieti | Bezdrôtová Wi-Fi sieť na frekvencii 2,4 GHz je v prevádzke. | |
Bliká | Zariadenie komunikuje s routerom cez 2,4 GHz Wi-Fi sieť. | |||
Nesvieti | Nesvieti | Bezdrôtová Wi-Fi sieť 2,4 GHz je vypnutá. | ||
WLAN 5 |
Zelená | Svieti | Bezdrôtová Wi-Fi sieť na frekvencii 5 GHz je v prevádzke. | |
Bliká | Zariadenie komunikuje s routerom cez 5 GHz Wi-Fi sieť. | |||
Nesvieti | Nesvieti | Bezdrôtová Wi-Fi sieť 5 GHz je vypnutá. | ||
WPS |
Oranžová | Bliká | Zariadenie sa pripája cez WPS. | |
Nesvieti | Nesvieti | Žiadne zariadenie sa nepripája cez WPS. | ||
LAN |
Zelená | Svieti | Zariadenie je pripojené cez LAN sieť (kábel). | |
Bliká | Zariadenie prijíma/odosiela dáta cez LAN sieť (kábel). | |||
Nesvieti | Nesvieti | Žiadne zariadenie nie je pripojené cez LAN (kábel). | Skontrolujte správne zapojenie zariadenia. |
Reset zariadenia
Ak máte všetko správne, a napriek tomu služby nie sú funkčné, je potrebné spraviť posledný úkon – RESET ZARIADENIA.
Reset spravíte stlačením tlačidla v malej dierke – pozrite obrázok. Použite tenký predmet (napríklad špendlík) počas cca 20 sekúnd. Zariadenie zhasne a následne sa opäť zapne. Pre opätovné načítanie routera, prosím, počkajte, pokiaľ sa rozsvietia diódy (môže to trvať aj niekoľko minút).
Ak ste mali nastavený vlastný názov Wi-Fi siete a heslo, zariadenie tieto nastavenia vymaže a nastaví ich podľa výrobných nastavení. Výrobné nastavenia nájdete na sivom štítku na zadnej strane (obrázok).
![zariadenie Zyxel VMG3927 zo zadnej strany](/fileadmin/orange/user_uploads/pages/6557/img/photo-05.png)
- SSID: názov Wi-Fi siete
- Wireless Key: heslo k Wi-Fi sieti
- OSK SSID: názov hosťovskej Wi-Fi (ak využívate)
- OSK Wireless Key: heslo hosťovskej Wi-Fi
- User Name: meno do rozhrania routera
- Login Password: heslo do rozhrania routera
Zariadenie sa po resete nakonfiguruje zo siete automaticky. Ak po resete zariadenie nefunguje a pripojenie na internet nie je funkčné ani po viac ako 30 minútach, je potrebné kontaktovať technickú podporu Orange Slovensko, a. s. (pozrite kapitolu „Často kladené otázky“).
Nastavenie Wi-Fi siete po resete zariadenia
Po úspešnom resete zariadenia sa vám zariadenie automaticky nastaví zo siete. Ak ste mali nastavené vlastné meno a heslo Wi-Fi siete, po resete sa obnovili pôvodné továrenské nastavenia.
Ak si chcete opätovne nastaviť vlastné meno a heslo k Wi-Fi sieti, pripojte sa k routeru cez kábel alebo predvolenú Wi-Fi sieť.
Do URL adresy v prehliadači zadajte:
- IP adresu: 192.168.100.1 a potvrďte.
- Otvorí sa vám prihlasovacia stránka do routera Zyxel VMG3927, kde zadáte:
- Používateľské meno: admin
- Heslo: login password (na zadnej strane)
![prihlasovacie okno](/fileadmin/orange/user_uploads/pages/6557/img/photo-06.png)
Zariadenie vás vyzve na zmenu hesla. Predvolené heslo je bezpečné. Ak si ho želáte ponechať (odporúčané), zvoľte pokračovať tlačidlom Preskočiť.
![okno pre resetovanie hesla](/fileadmin/orange/user_uploads/pages/6557/img/photo-07.png)
V „Průvodce rychlým nastavením“ zvoľte Preskočiť:
![ukážka základných nastavení](/fileadmin/orange/user_uploads/pages/6557/img/photo-08.png)
V menu routera v časti Wi-Fi nastavení otvorte nastavenia šípkou vpravo:
![nastavenia zariadenia Zyxel VMG3927](/fileadmin/orange/user_uploads/pages/6557/img/photo-09.png)
Router VMG3927 podporuje šírenie Wi-Fi signálu cez 2,4 GHz aj 5 GHz sieť. Pre obidve siete môžete mať rovnaký názov a heslo k Wi-Fi sieti alebo môžete osobitne nastaviť meno a heslo pre 2,4 GHz a 5 GHz sieť. Pre bližšie informácie o týchto sieťach pozrite sekciu „Často kladené otázky“.
Spoločné nastavenie:
Ponechajte zaškrtnutú položku „Ponechat 2,4G a 5G stejné“. Do položiek Název WiFi a WiFi heslo zvoľte vlastné hodnoty. Zmeny potvrďte tlačidlom Uložiť.
* Ak ste tieto zmeny vykonali pripojení na Wi-Fi sieť routera a z Wi-Fi siete vás odpojilo, je potrebné vyhľadať novú Wi-Fi sieť, pre prihlásenie zadať nové heslo a opätovne sa pripojiť.
![nastavenia Wi-Fi pre zariadenie Zyxel VMG3927](/fileadmin/orange/user_uploads/pages/6557/img/photo-10.png)
Rozdiel medzi 2,4 GHz a 5 GHz Wi-Fi sieťou
Vaše zariadenie využíva na šírenie Wi-Fi signálu Dual-band režim. Bezdrôtový signál môže šíriť cez frekvenčné pásma 2,4 GHz a 5 GHz. Pretože staršie zariadenia nemusia mať podporu novšej 5 GHz siete, pred pripojením zariadenia na Wi-Fi sa presvedčte, či vaše zariadenie podporuje 5 GHz sieť. Ak nie, internet môžete využívať aj na sieti 2,4 GHz.
- 2,4 GHz výhody: väčší dosah Wi-Fi siete, lepšia priestupnosť prekážkami (steny, nábytok atď.)
- 2,4 GHz nevýhody: nižšie rýchlosti, vyššie riziko rušenia inými sieťami vo vašom okolí
- 5 GHz výhody: vyššia rýchlosť prenosu, menej vyťažená frekvencia, obvykle nie je rušená inými sieťami
- 5 GHz nevýhody: horšia priestupnosť prekážkami, menší dosah
Nastavenie 2,4G a 5G siete osobitne
Odškrtnite položku „Ponechat 2,4G a 5G stejné“. V nastaveniach nič ďalšie nie je potrebné meniť. Zmenu potvrďte tlačidlom Uložiť.
Po niekoľkých sekundách sa vám automaticky otvorí menu routera, kde opätovne zvolíte v časti WiFi nastavení vstup do nastavenia šípkou vpravo.
![nastavenia Wi-Fi pre zariadenie Zyxel VMG3927](/fileadmin/orange/user_uploads/pages/6557/img/photo-11.png)
Po opätovnom vstupe do nastavení Wi-Fi siete sa sprístupnila možnosť nastaviť údaje pre 2,4 GHz a 5 GHz sieť samostatne.
Pre úspešnú zmenu hesla je potrebné, aby položka Náhodné heslo nebola zaškrtnutá. Po vykonaní zmien ich uložíte tlačidlom Uložiť.
* Ak ste tieto zmeny vykonali pripojení na Wi-Fi sieť routera a z Wi-Fi siete vás odpojilo, je potrebné vyhľadať novú Wi-Fi sieť, pre prihlásenie zadať nové heslo a opätovne sa pripojiť.
![nastavenia Wi-Fi pre zariadenie Zyxel VMG3927](/fileadmin/orange/user_uploads/pages/6557/img/photo-12.png)
Často kladené otázky a odpovede
Nefunguje mi internet
- Skontrolujte, či je router zapojený do elektriny.
- Skontrolujte, či je router zapnutý (tlačidlo zapnutia/vypnutia sa nachádza na zadnej strane routera).
- Skontrolujte, či máte správne zapojený kábel do vstupu WAN. Kábel RJ-45 musí byť pripojený z telefónnej prípojky do routera do vstupu WAN. Dióda je vypnutá, ak router nerozpoznal zdroj WAN signálu zapojený do routera (správne zapojený kábel podľa schémy zapojenia).
V prípade, ak je tejto kábel správne pripojený a dióda WAN (druhá zľava) nesvieti, reštartujte router odpojením na krátku chvíľu (cca 30 sekúnd) z elektrického napájania. Ak dióda WAN nezačne svietiť ani 10 minút po reštarte, resetujte router (pozrite sekciu Reset zariadenia).
![diódy a ich označenia zariadenia Zyxel VMG3927](/fileadmin/orange/user_uploads/pages/6557/img/photo-13.jpg)
Dióda WAN (druhá zľava) bliká viac ako 10 minút.
Blikajúca dióda WAN indikuje, že zariadenie sa pripája k internetu. Router Zyxel VMG3927 sa nakonfiguruje zo siete automaticky, nie je potrebné do konfigurácie zasahovať. Obvykle trvá pripojenie do 10 minút. Potom môžete skúsiť zariadenie vypnúť z elektrickej siete, počkať 30 sekúnd a opätovne ho zapnúť. Ak blikanie neprestane ani po 10 minútach, pripojenie sa nepodarilo nadviazať a je potrebné kontaktovať Technickú podporu Orange.
Internet mi zamŕza
- Overte, či internet zamŕza iba na jednom pripojenom zariadení, alebo na viacerých.
- V prípade bezdrôtového Wi-Fi pripojenia sa presuňte bližšie k routeru.
- Reštartujte router odpojením na krátku chvíľu (cca 30 sekúnd) z elektrického napájania.
- Resetujte router (pozrite sekciu Reset zariadenia).
Internet mi ide pomaly
- Overte, či ide internet pomaly iba na jednom pripojenom zariadení, alebo na viacerých.
- V prípade bezdrôtového Wi-Fi pripojenia sa presuňte bližšie k routeru.
- Zmerajte rýchlosť internetu prostredníctvom stránky www.speedtest.net alebo aplikácie speedtest.net. Spustite meranie rýchlosti voči Orange Slovensko (Bratislava/Banská Bystrica). Pre objektivitu meraní použite viac zariadení alebo viac internetových prehliadačov.
Ak ste meranie vykonali a budete kontaktovať technickú podporu, poznačte si namerané údaje:
- ping
- download
- upload
Rýchla pomoc
- Reštart routera (vypnite router z elektriny a po 30 sekundách ho opätovne zapnite).
- Zapnutie Wi-Fi – skontrolujte, či máte zapnutú Wi-Fi (ak ste pripojení cez Wi-Fi).
- Reset routera (pozrite sekciu Reset zariadenia).