Huawei OptiXstar HG8145X6-10
pre službu
"Internet" a "Internet s televíziou" cez OPTICKÉ
pripojenie.
Huawei OptiXstar HG8145X6-10 slúži pre pripojenie k internetu. Okrem internetu je možné ho využívať aj s televíznymi službami.
Pozrite si vaše zariadenie:
Správne zapojenie zariadenia pre službu Orange Doma (internet, televízia, pevná linka).
Zapojenie Huawei OptiXstar HG8145X6-10
Terminál Huawei OptiXstar HG8145X6-10 vám zapojí priamo inštalačný technik pri inštalácii pevného optického internetu.
Zariadenia, ako napríklad PC alebo notebook, pripojte žltým káblom (široká koncovka RJ-45) do ktoréhokoľvek výstupu LAN1, LAN2, LAN3, alebo LAN4.
Ak využívate aj TV k optickému pripojeniu, STB pripojte žltým káblom (široká koncovka RJ-45) do ktoréhokoľvek výstupu LAN1, LAN2, LAN3, alebo LAN4.
Vysvetlenie svietenia kontroliek na zariadení
V prípade, že máte všetko správne zapojené, skontrolujte kontrolky na routri.
Zariadenie Huawei HG8145X6-10 je funkčné ak svietia LED kontrolky, ktoré sú zelené (POWER a PON).
Kontrolky LAN 1‑4, TEL, USB, WLAN môžu svietiť alebo blikať v závislosti na tom, či je pripojené nejaké zariadenie a či práve komunikuje.
Prvá kontrolka zľava (POWER) indikuje, že je zariadenie zapnuté. Druhá kontrolka (PON) indikuje, že zariadenie je pripojené do optickej siete a užívateľ by mal byť schopný pripojiť sa na internet. Ak nesvieti (ani nebliká) žiadna kontrolka, skontrolujte napájanie a napájacie tlačidlo.
Vysvetlenie pre jednotlivé kontrolky a riešenie v prípade problémov:
LED | Popis | Stav kontrolky | Popis stavu | Možné riešenie problému |
POWER | Kontrolka zapnutia | Svieti | Zaradenie je zapnuté. | |
Nesvieti | Zaradenie je vypnuté. | Skontrolujte tlačidlo napájania a napájací kábel. | ||
PON | Autentifikačná LED | viď. tabuľka 2 | ||
POS | LED spojenia | viď. tabuľka 2 | ||
LAN 1‑4 | Kontrolka portov | Stále svieti | Pripojenie je v normále. | |
Bliká | Prebieha prenos dát. | |||
Nesvieti | Pripojenie nie je zostavené. | Pripojte počítač k jednému zo štyroch LAN portov. | ||
TEL | Kontrolka telefónneho spojenia | Svieti | Zariadenie je pripravené na telefónne spojenie. | |
Bliká | Prebieha telefónne spojenie. | |||
Nesvieti | Pripojenie nie je zostavené. | Pripojte telefón k TEL portu. | ||
USB | Kontrolka USB | Svieti | Je pripojené USB zariadenie, ale neprebieha prenos dát. | |
Bliká | Prebieha prenos dát. | |||
Nesvieti | Nie je pripojené zariadenie do USB portu. | |||
WLAN | Kontrolka WLAN (Wi‑Fi) | Svieti | Funkcia WLAN je zapnutá. | |
Bliká | Prenášajú sa dáta. | |||
Nesvieti | Funkcia WLAN je vypnutá. | Kapitola Nastavenie Wi‑Fi. | ||
WPS | Kontrolka WPS | Svieti | Funkcia WPS je zapnutá. | |
Bliká | Terminál Wi‑Fi pristupuje k systému. | |||
Nesvieti | Funkcia WPS je vypnutá. |
Stav LED | Popis stavu | |
PON | LOS | |
Nesvieti | Nesvieti | OLT zamedzilo prístupu ONT. |
Bliká rýchlo (dvakrát za sekundu) | Nesvieti | ONT nadväzuje spojenie s OLT. |
Svieti | Nesvieti | Spojenie medzi ONT a OLT je nadviazané. |
Nesvieti | Bliká pomaly (jedenkrát za sekundu) | Nie je pripojené optické vlákno alebo je neprijímaný optický signál. |
Bliká rýchlo (dvakrát za sekundu) | Bliká rýchlo (dvakrát za sekundu) | OLT deteguje, že zariadenie je neautorizované. |
Bliká rýchlo (dvakrát za sekundu) | Bliká pomaly (jedenkrát za sekundu) | Prijímaný signál je mimo rozsah citlivosti prijímača. |
Ak máte všetko správne a napriek tomu služby nie sú funkčné, je potrebné spraviť posledný úkon – RESET ZARIADENIA.
Reset spravíte stlačením tlačidla v malej dierke – pozrite obrázok. Použite tenký predmet (napríklad špendlík) počas cca 20 sekúnd. Zariadenie zhasne a následne sa opäť zapne. Pre opätovné načítanie routera, prosím, počkajte, pokiaľ sa rozsvietia diódy (môže to trvať aj niekoľko minút).
Ak ste mali nastavený vlastný názov Wi‑Fi siete a heslo, zariadenie tieto nastavenia vymaže a nastaví ich podľa výrobných nastavení. Výrobné nastavenia nájdete na sivom štítku na spodnej strane.
- IP: 192.168.100.1 - IP adresa do rozhrania
- Username ‑ názov do rozhrania routra
- Password ‑ heslo do rozhrania routra
- SSID (2.4G) ‑ názov 2,4 GHz Wi‑Fi siete
- SSID (5G) ‑ názov 5 GHz Wi‑Fi siete
- Wireless Key ‑ heslo k Wi‑Fi sieti
- Guest SSID ‑ názov hosťovskej Wi‑Fi (ak využívate)
- Guest WLAN Key ‑ heslo hosťovskej Wi‑Fi
Zariadenie sa po resete nakonfiguruje zo siete automaticky. Ak po resete zariadenie nefunguje a pripojenie na internet nie je funkčné ani po viac, ako 30 minútach, je potrebné kontaktovať technickú podporu Orange Slovensko, a.s. (pozrite sekciu Najčastejšie otázky).
Nastavenie routra a Wi‑Fi siete po resete zariadenia
Po úspešnom resete zariadenia sa vám zariadenie automaticky nastaví zo siete. Ak ste mali nastavené vlastné meno a heslo Wi‑Fi siete, po resete sa obnovili pôvodné továrenské nastavenia.
Ak si chcete opätovne nastaviť vlastné meno a heslo k Wi‑Fi sieti, pripojte sa k routeru cez kábel alebo predvolenú Wi‑Fi sieť.
Do URL adresy v prehliadači zadajte:
- IP adresu: 192.168.100.1 a potvrďte.
- Otvorí sa vám prihlasovacia stránka do routra Huawei
HG8145X6-10, kde zadáte:
- Používateľské meno: root
- Heslo: login password (na spodnej strane) – pozri sekciu Reset zariadenia
Vyberte kartu WLAN a v ľavom stromovom menu vyberte 2.4G alebo 5G Basic Network Settings.
- Enable WLAN: zapnutie / vypnutie Wi‑Fi
- SSID Name: zvoľte vlastný názov
- WPA PreSharedKey: zvoľte vlastné heslo
Skontrolujte zadané údaje a kliknite na Apply.
Zmeny sa aplikujú do pár sekúnd v prípade pripojenia cez kábel. V prípade pripojenia cez Wi‑Fi vás odpojí a je potrebné sa pripojiť na už vami zadanú sieť.
Router Huawei HG8145X6-10 podporuje šírenie Wi‑Fi signálu cez 2,4 GHz aj 5 GHz sieť. Pre obidve siete môžete mať rovnaký názov a heslo k Wi‑Fi sieti alebo môžete osobitne nastaviť meno a heslo pre 2,4 GHz a 5 GHz sieť. Bližšie informácie o týchto sieťach sú uvedené nižšie.
Rozdiel medzi 2,4 GHz a 5 GHz Wi‑Fi sieťou
Vaše zariadenie využíva na šírenie Wi‑Fi signálu Dual‑band režim. Bezdrôtový signál môže šíriť cez frekvenčné pásma 2,4 GHz a 5 GHz. Pretože staršie zariadenia nemusia mať podporu novšej 5 GHz siete, pred pripojením zariadenia na Wi‑Fi sa presvedčte, či vaše zariadenie podporuje 5 GHz sieť. Ak nie, internet môžete bez problémov využívať aj na sieti 2,4 GHz.
- 2,4 GHz výhody: väčší dosah Wi‑Fi siete, lepšia priestupnosť prekážkami (steny, nábytok atď.)
- 2,4 GHz nevýhody: nižšie rýchlosti, vyššie riziko rušenia inými sieťami vo vašom okolí
- 5 GHz výhody: vyššia rýchlosť prenosu, menej vyťažená frekvencia, obvykle nie je rušená inými sieťami
- 5 GHz nevýhody: horšia priestupnosť prekážkami, menší dosah
Najčastejšie otázky a odpovede
Nefunguje mi internet
- Skontrolujte, či je router zapojený do elektriny.
- Skontrolujte, či je router zapnutý (tlačidlo zapnutia / vypnutia sa nachádza na zadnej strane routera).
- Skontrolujte diódy na zariadení. Pre správne fungovanie musia svietiť kontrolky POWER a PON. Svietiaca kontrolka LOS znamená stratu optického signálu – skontrolujte, či máte správne zapojený biely optický kábel zo spodnej strany zariadenia (Pozri sekciu Schéma správneho zapojenia).
V prípade, ak je tejto kábel správne pripojený, dióda PON nesvieti a dióda LOS bliká, odpojte biely optický kábel a pripojte ho znovu. Následne reštartujte router odpojením na krátku chvíľu (cca 30 sekúnd) z elektrického napájania. Ak dióda PON nezačne svietiť ani 2 minúty po reštarte, je potrebné kontaktovať technickú podporu Orange Slovensko, a.s.
Nedostupnosť služieb Orange Technická podpora OrangeInternet mi zamŕza
- Overte, či internet zamŕza iba na jednom pripojenom zariadení, alebo na viacerých.
- V prípade bezdrôtového Wi‑Fi pripojenia sa presuňte bližšie k routeru.
- Reštartujte router odpojením na krátku chvíľu (cca 30 sekúnd) z elektrického napájania.
- Resetujte router (pozrite sekciu Reset zariadenia).
Internet mi ide pomaly
- Overte, či ide internet pomaly iba na jednom pripojenom zariadení, alebo na viacerých.
- V prípade bezdrôtového Wi‑Fi pripojenia sa presuňte bližšie k routeru.
- Skontrolujte úroveň signálu 4G siete - počet paličiek signálu na routeri.
Zmerajte rýchlosť internetu prostredníctvom stránky www.speedtest.net alebo aplikácie speedtest.net. Spustite meranie rýchlosti voči Orange Slovensko (Bratislava / Banská Bystrica). Pre objektivitu meraní použite viac zariadení / internetových prehliadačov.
Ak ste meranie vykonali a budete kontaktovať technickú podporu, poznačte si namerané údaje:
- ping
- download
- upload
Rýchla pomoc
- Reštart routera (vypnite router z elektriny a po 30 sekundách ho opätovne zapnite).
- Zapnutie Wi‑Fi - skontrolujte, či máte zapnutú Wi‑Fi (ak ste pripojený cez Wi‑Fi).
- Reset routra (pozrite sekciu Reset zariadenia).