Huawei EchoLife HG8245H pre službu „Internet“ a „Internet s televíziou“ cez OPTICKÉ pripojenie.
Huawei EchoLife HG8245H slúži pre pripojenie k internetu. Okrem internetu je možné ho využívať aj s televíznymi službami.
Pozrite si vaše zariadenie a príslušenstvo:


Schéma správneho zapojenia
Správne zapojenie zariadenia pre službu Orange Doma (internet, televízia, pevná linka)
Zapojenie Huawei EchoLife HG8245H:
Terminál Huawei EchoLife HG8245H vám zapojí priamo inštalačný technik pri inštalácii pevného optického internetu. Schému pripojenia si môžete prezrieť na obrázku.

V prípade vlastnej inštalácie postupujte nasledovne:
- Zasuňte vyčistený optický konektor do optickej zásuvky.
- Odklopte protiprachový kryt a zasuňte konektor do zariadenia.
- Pripojte zariadenie pomocou napájacieho adaptéra do elektrickej siete.
- Zapnite router tlačidlom ON / OFF.
Zariadenia, ako napríklad PC alebo notebook, pripojte žltým káblom (široká koncovka RJ-45) do ktoréhokoľvek výstupu LAN1, LAN2, LAN3, alebo LAN4.
Ak využívate aj televíziu k optickému pripojeniu, set-top-box pripojte žltým káblom (široká koncovka RJ-45) do ktoréhokoľvek výstupu LAN1, LAN2, LAN3, alebo LAN4.

Ako majú svietiť diódy
V prípade, že máte všetko správne zapojené, skontrolujte, prosím, diódy na routri.
Zariadenie Huawei EchoLife HG8245H je funkčné ak svietia LED kontrolky, ktoré sú zelené (POWER a PON).
Kontrolky LAN 1-4, TEL1-2, USB, WLAN môžu svietiť alebo blikať v závislosti na tom či je pripojené nejaké zariadenie a či práve komunikuje.
Prvá kontrolka zľava (POWER) indikuje, že je zariadenie zapnuté.
Druhá kontrolka (PON) indikuje, že zariadenie je pripojené do optickej siete a užívateľ by mal byť schopný pripojiť sa na internet. Ak nesvieti (ani nebliká) žiadna kontrolka, skontrolujte napájanie a napájacie tlačidlo.
LED | Popis | Stav kontrolky | Popis stavu | Možné riešenie problému |
POWER | Kontrolka zapnutia | Svieti | Zaradenie je zapnuté. | |
Nesvieti | Zaradenie je vypnuté. | Skontrolujte tlačidlo napájania a napájací kábel. | ||
PON | Autentifikačná LED | viď. tabuľka 2 | ||
LOS | LED spojenia | viď. tabuľka 2 | ||
LAN 1‑4 | Kontrolka portov | Stále svieti | Pripojenie je v normále. | |
Bliká | Prebieha prenos dát. | |||
Nesvieti | Pripojenie nie je zostavené. | Pripojte počítač k jednému zo štyroch LAN portov. | ||
TEL | Kontrolka telefónneho spojenia | Svieti | Zariadenie je pripravené na telefónne spojenie. | |
Bliká | Prebieha telefónne spojenie. | |||
Nesvieti | Pripojenie nie je zostavené. | Pripojte telefón k TEL portu. | ||
USB | Kontrolka USB | Svieti | Je pripojené USB zariadenie, ale neprebieha prenos dát. | |
Bliká | Prebieha prenos dát. | |||
Nesvieti | Nie je pripojené zariadenie do USB portu. | |||
WLAN | Kontrolka WLAN (Wi-Fi) | Svieti | Funkcia WLAN je zapnutá. | |
Bliká | Prenášajú sa dáta. | |||
Nesvieti | Funkcia WLAN je vypnutá. | Kapitola Nastavenie Wi-Fi. | ||
WPS | Kontrolka WPS | Svieti | Funkcia WPS je zapnutá. | |
Bliká | Terminál Wi-Fi pristupuje k systému. | |||
Nesvieti | Funkcia WPS je vypnutá. |
Stav LED | Popis Stavu | |
---|---|---|
PON | LOS | |
Nesvieti | Nesvieti | OLT zamedzilo prístupu ONT. |
Bliká rýchlo (dvakrát za sekundu) | Nesvieti | ONT nadväzuje spojenie s OLT. |
Svieti | Nesvieti | Spojenie medzi ONT a OLT je nadviazané. |
Nesvieti | Bliká pomaly (jedenkrát za sekundu) | Nie je pripojené optické vlákno alebo nie je neprijímaný. |
Bliká rýchlo (dvakrát za sekundu) | Bliká rýchlo (dvakrát za sekundu) | OLT deteguje, že zariadenie je neautorizované. |
Bliká rýchlo (dvakrát za sekundu) | Bliká pomaly (jedenkrát za sekundu) | Prijímaný signál je mimo rozsah citlivosti prijímača. |
Reset zariadenia
Ak máte všetko správne a napriek tomu služby nie sú funkčné, je potrebné spraviť posledný úkon - RESET ZARIADENIA.
Reset spravíte stlačením tlačidla v malej dierke - pozrite obrázok. Použite tenký predmet (napríklad špendlík) počas cca 20 sekúnd. Zariadenie zhasne a následne sa opäť zapne. Pre opätovné načítanie routera, prosím, počkajte, pokiaľ sa rozsvietia diódy (môže to trvať aj niekoľko minút).

Ak ste mali nastavený vlastný názov Wi-Fi siete a heslo, zariadenie tieto nastavenia vymaže a nastaví ich podľa výrobných nastavení. Výrobné nastavenia nájdete na sivom štítku na spodnej strane.
- IP: 192.168.100.1 - IP adresa do rozhrania
- Username - názov do rozhrania routera
- Password - heslo do rozhrania routera
- SSID (2.4G) - názov 2,4 GHz Wi-Fi siete
- Wireless Key - heslo k Wi-Fi sieti
- Guest SSID - názov hosťovskej Wi-Fi (ak využívate)
- Guest WLAN Key - heslo hosťovskej Wi-Fi

Zariadenie sa po resete nakonfiguruje zo siete automaticky. Ak po resete zariadenie nefunguje a pripojenie na internet nie je funkčné ani po viac, ako 30 minútach, je potrebné kontaktovať technickú podporu Orange Slovensko, a.s. (pozrite sekciu Najčastejšie otázky).
Technická podpora OrangeNastavenie routera a Wi-Fi siete po resete zariadenia
Po úspešnom resete zariadenia sa vám zariadenie automaticky nastaví zo siete. Ak ste mali nastavené vlastné meno a heslo Wi-Fi siete, po resete sa obnovili pôvodné továrenské nastavenia.
Ak si chcete opätovne nastaviť vlastné meno a heslo k Wi-Fi sieti, pripojte sa k routeru cez kábel alebo predvolenú Wi-Fi sieť.
Do URL adresy v prehliadači zadajte:
- IP adresu: 192.168.100.1 a potvrďte.
- Otvorí sa vám prihlasovacia stránka do routera Huawei EchoLife
HG8245W5, kde zadáte:
- Používateľské meno: root
- Heslo: login password (na spodnej strane) - pozri sekciu Reset zariadenia

Vyberte kartu WLAN a v ľavom stromovom menu vyberte WLAN Basic Configuration.
Skontrolujte zadané údaje a na Apply.
Zmeny sa aplikujú do pár sekúnd v prípade pripojenia cez kábel. V prípade pripojenia cez Wi-Fi vás odpojí a je potrebné sa pripojiť na už vami zadanú sieť.

Najčastejšie otázky a odpovede
Nefunguje mi internet
- Skontrolujte, či je router zapojený do elektriny.
- Skontrolujte, či je router zapnutý (tlačidlo zapnutia / vypnutia sa nachádza na zadnej strane routera).
-
Skontrolujte diódy na zariadení. Pre správne fungovanie musia svietiť kontrolky POWER a PON. Svietiaca kontrolka LOS znamená stratu optického signálu - skontrolujte, či máte správne zapojený biely optický kábel zo spodnej strany zariadenia (Pozri sekciu Schéma správneho zapojenia).
V prípade, ak je tento kábel správne pripojený, dióda PON nesvieti a dióda LOS bliká, odpojte biely optický kábel a pripojte ho znovu. Následne reštartujte router odpojením na krátku chvíľu (cca 30 sekúnd) z elektrického napájania. Ak dióda PON nezačne svietiť ani 2 minúty po reštarte, je potrebné kontaktovať technickú podporu Orange Slovensko, a.s.
Nedostupnosť služieb Orange Technická podpora OrangeInternet mi ide pomaly, zamŕza alebo vypadáva
- Overte, či internet ide pomaly alebo zamŕza iba na jednom pripojenom zariadení, alebo na viacerých.
- Skontrolujte správne zapojenie káblov (pozri sekciu Schéma správneho zapojenia).
- Reštartujte router odpojením adaptéra na krátku chvíľu (cca 30 sekúnd) z elektrického napájania. Po uplynutí tohto času zapojte adaptér späť do elektrickej siete. Ak ani po reštarte internet nefunguje ako by mal, pokračujte resetom routera.
- Resetujte router (pozrite sekciu Reset zariadenia).
- Skontrolujte WiFi. Uistite sa, že ste pripojený k správnej Wi-Fi sieti a máte dostatočný signál. Prednastavený názov WiFi siete – SSID a heslo – Wireless key nájdete na štítku nalepenom na zadnej strane routera.
Zmerajte rýchlosť internetu prostredníctvom stránky www.speedtest.net alebo aplikácie speedtest.net. Spustite meranie rýchlosti voči Orange Slovensko (Bratislava / Banská Bystrica). Pre objektivitu meraní použite viac zariadení / internetových prehliadačov.
Ak ste meranie vykonali a budete kontaktovať technickú podporu, poznačte si namerané údaje:
- ping
- download
- upload
Rýchla pomoc
- Reštart routera (vypnite router z elektriny a po 30 sekundách ho opätovne zapnite).
- Zapnutie Wi-Fi - skontrolujte, či máte zapnutú Wi-Fi (ak ste pripojený cez Wi-Fi).
- Reset routera (pozrite sekciu Reset zariadenia).