Už celých 18 rokov sme partnerom slovenského hokeja. Rovnaké čísla, ale v opačnom poradí, boli aj na drese hokejovej legendy Mariána Hossu. Ten s nami spolupracuje už takmer 18 rokov - tentokrát opäť v rámci hokejovej kampane. My sme mu pri tejto príležitosti položili pár otázok.
V rozhovore sa dočítate:
- Prečo sa Marián Hossa opäť rozhodol pre spoluprácu s Orangeom?
- Aký má preňho význam podpora partnerov v športe?
- Do akej spolupráce by nikdy nešiel?
- Aký je jeho odkaz pre mladých športovcov?
- Ako sa dostal od športu k podnikaniu?
- Aké má plány do budúcna?
Orange je pri hokeji už dlhých 18 rokov. Ako dlho ste pri ňom vy a ako vnímate toto obdobie vo vašom osobnom či pracovnom živote?
Ja som začal ako 5-ročný a kariéru som skončil ako 39-ročný, čo je dosť dlhý čas. Vnímam, že hokej mi dal a naučil ma veľmi veľa. Spoznal som pri ňom množstvo skvelých ľudí a získal veľa skúseností.
Pred tohtoročnými majstrovstvami sveta ste sa opäť stali tvárou kampane od Orangeu, ktorá zdôrazňuje význam dlhodobého partnerstva a podpory. Prečo ste sa rozhodli pre túto spoluprácu a aký odkaz by ste chceli prostredníctvom nej poslať?
Vidím v tom príležitosť, ako hovoriť o dôležitosti dlhodobej podpory v športe, ktorá v prípade Orangeu trvá už 18 rokov. Prišla mi blízka myšlienka, že nezáleží na tom, či ste na vrchole alebo padáte, je dôležité mať okolo seba ľudí, ale aj partnerov, ktorí veria vašej ceste a podporujú vás.
Aký má podľa vás význam komunita a podpora partnerov v športe?
Bez nich by akýkoľvek šport len ťažko prežíval. Som rád, že slovenský hokej má aj takých partnerov, ako je Orange, ktorí stoja pri mladých talentoch, ale aj pri reprezentácii, a to v časoch, keď sa darí, ale aj keď sa nedarí.
TV pre celú rodinu s množstvom výhod
Viac o ponukeNa základe čoho sa rozhodujete pri výbere takýchto spoluprác?
Pre mňa je dôležité spojenie dôveryhodného partnera a odkazu, ktorý chceme spoločne vyslať. V princípe by som rád inšpiroval aj iné spoločnosti k podpore športu.
Do čoho by ste napríklad nikdy nešli?
Do politiky alebo podpory tabakových výrobkov. Ďalej asi do viacerých drobných partnerstiev. Radšej idem do jednej, ale silnej spolupráce.
Pre mňa je dôležité byť dobrým človekom.
Marián Hossa
Ako by ste chceli ovplyvniť budúcu generáciu hokejistov alebo mladých športovcov všeobecne? Čo by ste im poradili?
Čo by som im poradil? Hlavne, aby sa nevzdávali, keď prídu prvé pády. Práve vtedy je dôležité pracovať ešte tvrdšie a ísť si za svojím snom. Je dôležité ostať mentálne silný a veriť sám v seba.
Ako sa vaše osobné hodnoty odrazili vo vašej kariére a rozhodnutiach, ktoré ste robili?
Pre mňa je dôležité byť dobrým človekom. Všetci sa celý život učíme a robíme veľa chýb. Ale je dôležité sa z nich poučiť a posúvať sa ďalej.
Ako ste prešli od športu k podnikaniu?
Počas kariéry som zainvestoval do športového areálu v Trenčíne, neskôr aj do potravinárskej firmy Hossa Family v Poprade. Takže spočiatku som bol investor, teraz sa už viac zapájam aj do chodu firmy.
Odniesli ste si z hokeja niečo, čo vám v podnikaní pomohlo?
Určite som si zo športu do biznisu odniesol disciplínu a výdrž ísť si za svojím cieľom.
Aké máte plány do budúcna a čomu sa chcete primárne venovať?
Primárne sa chcem venovať firme Hossa Family. Máme s ňou ďalšie nové plány, na ktorých pracujeme.
Marián Vavrovič
Sponsorship & Events Specialist
O autorovi:
Venujem sa sponzoringu v rámci Orange Slovensko, primárne tomu športovému, a zároveň eventom, ktoré Orange prináša svojim zamestnancom, partnerom - klientom, médiám alebo fanúšikom nielen hokeja.
Mohlo by vás zaujímať
„Poďme sa učiť byť k sebe lepší, láskavejší, citlivejší a predovšetkým rešpektujúcejší,“ vyzvala speváčka Katka Koščová počas prvého podujatia Bez nástrah online TALKS, ktoré otvára diskusie s odborníkmi a influencermi o témach týkajúcich sa rizík na internete. Prvá diskusia sa uskutočnila 28. októbra 2024 v bratislavskej Novej Cvernovke.