Prvý kvartál 2024 v Orangei v znamení ďalšieho rozvoja mobilných aj optických sietí s cieľom prinášať najlepšiu zákaznícku skúsenosť
K 31. marcu 2024 evidoval Orange 187 tisíc zákazníkov využívajúcich pevný internet v optickej sieti, čo predstavuje viac než 9 % -ný medziročný nárast. Celkový počet zákazníkov pevného internetu dosiahol 324 tisíc, segment TV služieb 186 tisíc prístupov. Stabilizovaný bol aj počet zákazníkov využívajúcich konvergentné služby, teda mobilné a fixné služby v jednom balíku. Ten ku koncu marca 2024 prekročil 182 tisíc. Celkové výnosy Orangeu za prvý kvartál 2024 dosiahli 140 mil. €.
„Uplynulý mesiac bol tým posledným, kedy naši zákazníci ešte mohli využívať služby v 3G sieti. Vo februári 2024 sme po 18 rokoch od spustenia oficiálne ukončili jej prevádzku. Tento strategický krok bol súčasťou širšieho plánu spoločnosti na zefektívnenie využívania spektra frekvencií a zameranie sa na rozvoj pokročilých 4G a 5G technológií. Tie zákazníkom prinášajú nové možnosti a ešte lepšiu zákaznícku skúsenosť. Dôležitou súčasťou plánu je aj zvýšenie pokrytia vysokorýchlostnej 5G siete až pre 80 % populácie SR do konca roka 2024,“ avizuje generálny riaditeľ Orangeu Mariusz Gatza.
Mobilná sieť Orangeu je považovaná za najkvalitnejšiu mobilnú sieť na Slovensku. S pokrytím 99,1 % populácie v 141 mestách a 2 262 obciach je 4G sieť Orangeu zároveň najdostupnejšou sieťou na Slovensku. Rýchlosti do 300 Mbit/s vďaka pokrytiu 4G+ si môže užívať viac než 78 % populácie a rýchlosti až do 680 Mbit/s takmer 32 % populácie na Slovensku. Vysokorýchlostná 5G sieť je aktuálne dostupná pre 65,6 % populácie v 602 mestách a obciach na Slovensku.
Služby fixnej siete môže využívať 1,8 mil. domácností, pričom optická sieť od Orangeu je dostupná pre 593 544 domácností v 70 mestách a optické služby od Orangeu poskytované prostredníctvom partnerských sietí sú dostupné pre 637 909 domácností v 722 mestách a obciach na Slovensku.
Už tradične, aj v prvom kvartáli 2024 zaznamenal Orange nárast mobilnej dátovej prevádzky. V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roku preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o 13,5 % viac dát, pričom viac než tretina z celkového objemu 30,73 mil. GB bolo prenesených v 5G sieti, čo predstavuje masívny, takmer 100 % -ný medziročný nárast.
Orange k 31.3.2024 celkovo evidoval 2,384 mil. aktívnych zákazníkov mobilných služieb, z čoho viac než 1,8 mil. predstavujú zákazníci mobilných fakturovaných služieb. Pre mobilné hlasové služby Orangeu sa za uplynulé 3 mesiace rozhodlo takmer 13 000 nových zákazníkov, ktorí si preniesli svoje číslo od konkurenčných operátorov. Takmer rovnaký počet zákazníkov sa rozhodol uprednostniť služby iných operátorov, čo je o tretinu menej ako tomu bolo v rovnakom období uplynulého roka.
Rovnakú dôležitosť ako komerčným aktivitám dlhodobo venuje Orange pozornosť aj ich dopadom na životné prostredie. K 31.3.2024 prevádzkoval 490 vysielačov so solárnym napájaním, pričom z vlastnej produkcie obnoviteľných zdrojov vyrobil 240 MWh elektriny, čo predstavuje úsporu 32,4 ton CO2. Zároveň 70,79 % jeho spotrebovanej energie pochádzalo z obnoviteľných zdrojov, čo predstavuje približne 1 838 ton CO2, ktoré Orange nevypustil do ovzdušia.
Orange dosiahol výnosy vo výške 140 mil. €
Výnosy spoločnosti Orange Slovensko k 31.3.2024 vykazované podľa štandardov IFRS 15 dosiahli 140 mil. € čo predstavuje medziročný pokles o 3,8 %. Celkový pokles tržieb bol spôsobený najmä poklesom tržieb z predaja zariadení a nerentabilnej tranzitnej prevádzky. Výnosy z predaja maloobchodných služieb sa medziročne zvýšili o 2,2 %.
Finančné ukazovatele (v mil. €) | Q1 2023 | Q1 2024 | medziročná zmena |
---|---|---|---|
Celkové výnosy | 146 | 140 | -3,8 % |
výnosy zo služieb | 113 | 111 | -1,6 % |
výnosy z maloobchodných služieb | 99 | 102 | 2,2 % |
výnosy zo zariadení | 33 | 29 | -11,2 % |
Počty zákazníkov (v tis.) | Q1 2023 | Q1 2024 | medziročná zmena |
---|---|---|---|
Mobilné služby | 2 419 | 2 384 | -1,5 % |
predplatené karty | 309 | 281 | -9,0 % |
fakturované služby bez M2M | 1 827 | 1 829 | 0,1 % |
M2M služby | 284 | 274 | -3,4 % |
Pevný internet | 321 | 324 | 0,8 % |
optický internet | 171 | 187 | 9,4 % |
DSL internet | 64 | 60 | -5,5 % |
FixLTE | 86 | 76 | -11,8 % |
TV služby* | 193 | 186 | -3,6 % |
Konvergentné služby | 182 | 182 | 0,5 % |
* počet aktivovaných TV služieb (FTTx TV, DTH, xDSL TV a OTT TV) vrátane 67 tisíc multiscreen prístupov
Školenie a budovanie povedomia zamestnancov o IT bezpečnosti
Kybernetická bezpečnosť sa stáva neoddeliteľnou súčasťou každej modernej organizácie. S rastúcim počtom kybernetických útokov je školenie zamestnancov kľúčovým prvkom ochrany firemných dát a systémov.
Zálohovanie dát vo firme: Prečo je kľúčové a ako na to správne?
Zálohovanie dát je kľúčovým aspektom každej firemnej IT infraštruktúry. Umožňuje chrániť dôležité informácie pred ich stratou alebo poškodením a zabezpečuje kontinuitu fungovania firmy aj v prípade neočakávaných udalostí, ako sú kybernetické útoky, zlyhania hardvéru alebo prírodné katastrofy.
Odhaľte slabé miesta vašej firmy vďaka bezpečnostnému auditu
Technický bezpečnostný audit je kľúčovým procesom, ktorý analyzuje IT infraštruktúru organizácie s cieľom identifikovať slabé miesta a potenciálne bezpečnostné riziká. Tento audit preveruje ochranu sietí, systémov, aplikácií a zariadení pred kybernetickými hrozbami a zistí, či splňujú požadované bezpečnostné štandardy.