Práca na diaľku je novodobý fenomén. Firmy musia myslieť o krok vpred
Hlavnými výzvami pre zamestnávateľov v dnešnej dobe je umožniť v maximálnej možnej miere náhradu osobnej komunikácie a stretnutí, dať zamestnancom možnosť zdieľať dáta a zabezpečiť prístup k potrebným firemným informačným systémom.
Základným predpokladom, ako týmto výzvam čeliť, je okrem spoľahlivého pripojenia na internet najmä zabezpečenie prístupu do firemnej siete nezávisle od toho, kde sa zamestnanec nachádza. Na kvalitnom pripojení je potom možné stavať využitím aplikácií pre online komunikáciu, kolaboráciu pracovných tímov a bezpečné zdieľanie dát a dokumentov. Zamestnávateľom takúto situáciu veľmi uľahčí, ak nájdu jedného spoľahlivého partnera, ktorý dokáže zastrešiť všetky tieto výzvy naraz a odbremeniť ich."Práca na diaľku prináša okrem výziev aj nové príležitosti. Je potrebné ich správne uchopiť. Výsledkom môže byť vyššia efektivita aj úspory."
Mimoriadna situácia nám zároveň ukázala, že práca zamestnancov na diaľku okrem výziev prináša aj množstvo príležitostí, ktoré je potrebné iba správne uchopiť a premeniť na zvýšenú efektivitu práce a tiež finančné úspory. Základný rozdiel je v rozsahu služieb, ktoré jednotlivé nástroje na komunikáciu ponúkajú. Mnohé bežne používané komunikačné nástroje neposkytujú iné služby ako chat a prípadne videohovor. Pre plnohodnotnú spoluprácu by firmy mali využívať profesionálne kolaboračné riešenia. Tieto okrem komunikácie ponúkajú napríklad zdieľaný kalendár, firemný adresár či bezpečné úložisko dokumentov. Dosiahneme tým kontrolu nad tým, kto k dokumentom pristupuje, zabezpečíme, že sa kolegovia nemusia prepínať medzi rôznymi oknami a nástrojmi a všetko teda nájdu na jednom mieste. V neposlednom rade sa, pochopiteľne, líšia aj cenou a tiež tým, že kvalitné komunikačné nástroje umožňujú firmám ušiť si produkt na mieru a vybrať si iba funkcionality, ktoré potrebuje a využíva. Navyše, pri platených riešeniach má firma istotu, že jej dokumenty sú v bezpečí, nikto do nich nenazerá a dostanú sa k nim iba osoby povolané."Na dostupnosť ale aj zabezpečenie dát je potrebné myslieť vopred. Virtuálne úložisko pomôže aj synchronizácii dôležitých dokumentov medzi firemnými zariadeniami."
Orange ponúka stabilné pripojenie na internet kdekoľvek na Slovensku s využitím najvhodnejšej technológie pripojenia podľa potrieb zákazníka. V prípade kritických lokalít majú naši zákazníci taktiež možnosť dodatočného zabezpečenia pripojenia cez mobilnú zálohu. Pre menšie a stredne veľké firmy sme pripravili službu Orange úložisko, ktorá umožňuje ukladanie dát do cloud úložiska v Orange Techparku v Bratislave – teda priestore, kde sa nachádzajú aj naše vlastné technológie, vďaka ktorým poskytujeme služby miliónom zákazníkov. Okrem ukladania dát umožňuje Orange úložisko aj synchronizáciu dokumentov medzi firemnými zariadeniami (PC, tablet, smartfón) a jeho súčasťou sú tiež video hovory, zdieľaný firemný kalendár a adresár a manažment prístupov. Ak má firma záujem o komplexný balík kancelárskych nástrojov, Orange ponúka riešenia Office 365/Microsoft365, vďaka ktorým je možné cez webové rozhranie alebo aplikácie pracovať plnohodnotne odkiaľkoľvek. Súčasťou riešenia je email, videokonferencie, chat, zdieľané úložisko i aplikácie na vytváranie, úpravu a prezentovanie dokumentov."Rovnováhu medzi potrebou komunikovať a komunikačnou zahltenosťou možno vybudovať voľbou správneho komunikačného kanála a nástroja."
Cesta k rovnováhe môže začať výberom správneho komunikačného kanála a správneho nástroja. Umožnia nám komunikovať efektívnejšie a v konečnom dôsledku ušetriť čas potrebný na komunikáciu. Mnoho firiem za posledné obdobie zistilo, že niektoré pracovné stretnutia bolo skutočne možné nahradiť konferenčnými hovormi a ušetrili čas potrebný na cestovanie zamestnancov a náklady na priestory pre stretnutie. Mne osobne tiež pomáha napríklad namiesto zdĺhavej emailovej komunikácie s mnohými adresátmi ju nahradiť krátkym konferenčným hovorom alebo video hovorom. Som rád, že sa nám v poslednom období s kolegami podarilo prejsť na tento spôsob komunikácie a máme aspoň týmto spôsobom umožnený osobnejší kontakt. Niekedy je najlepším liekom proti komunikačnej zahltenosti dať sa na chvíľu "offline"."Mnohé spoločnosti zavádzajú prácu z domu ako trvalú súčasť ich firemných smerníc do budúcna. Je dôležité myslieť, ako im to čo najviac zjednodušiť."
Na slovenskom trhu dlhodobo sledujeme trend prechodu firiem na moderné kolaboračné a komunikačné riešenia, ktorý v tejto výnimočnej situácii ešte narástol. Služby ako Orange úložisko a Office 365 ponúkajú pridanú hodnotu pre kohokoľvek, od živnostníkov, ktorí cez ne komunikujú s dodávateľmi a obchodnými partnermi, až po nadnárodné spoločnosti, ktorým umožňujú kolaboráciu kolegov z rôznych krajín v reálnom čase. Skúsenosti s nástrojmi presvedčili o zvýšenej efektivite zamestnancov a ich lojalite vďaka poskytnutej dôvere od zamestnávateľa a možnosti pracovať z domu. Mnohé spoločnosti zavádzajú prácu z domu ako trvalú súčasť ich firemných smerníc do budúcna."Firemní zákazníci by sa mali chrániť čo najkomplexnejšie."
Orange vie svojim zákazníkom poskytnúť komplexné riešenia a, samozrejme, nezabúdame pri nich na bezpečnosť. Práve naopak, patrí medzi priority. Firemnú sieť zákazníka vieme komplexne chrániť službami manažovanej bezpečnosti, dostane akýsi ochranný štít pred škodlivým software, krádežou citlivých informácií, prienikom do siete či tzv. útokom DDoS. Ako sme už spomenuli vyššie, kľúčové zákaznícke dáta sú bezpečne uložené v dátovom centre Orange TechPark, z ktorého poskytujeme služby housingu, virtualizácie, a Orange úložiska. Našim zákazníkom poskytujeme profesionálne riešenia na správu firemných zariadení ako Apple DEP a Samsung Knox a všetky zariadenia taktiež dokážeme spoľahlivo chrániť proti vírusom a malware. Michal Vychodil, manažér pre B2B marketing, Orange SlovenskoBiznis konektivita ako kľúčový prvok podnikania: Na čo sa zamerať pri výbere a zabezpečení
Biznis konektivita už dávno nie je len výhodou, ale nevyhnutnou súčasťou úspešného podnikania. V dnešnom digitálnom svete, kde sa informácie šíria neuveriteľnou rýchlosťou, je spoľahlivé a najmä bezpečné pripojenie k internetu a vnútrofiremným systémom absolútnou nevyhnutnosťou.
DDoS útoky: Čo sú a ako sa voči nim chrániť
DDoS útoky (Distributed Denial of Service) sú jednou z najväčších hrozieb pre internetovú infraštruktúru. Ich cieľom je zahltiť sieť alebo systém obrovským množstvom falošných požiadaviek, čím sa legitímnym používateľom zablokuje prístup k službám. Tento typ útoku bol kedysi dostupný len pre skúsených hackerov, dnes si však DDoS útok môžete doslova objednať na internete.
Bezpečnosť mobilných zariadení vo firemnom prostredí: Ako chrániť citlivé údaje
Mobilné zariadenia, ako sú smartfóny a tablety, sú dnes neoddeliteľnou súčasťou pracovného života. Prístup k firemným e-mailom, zákazníckym údajom či finančným informáciám cez tieto zariadenia však predstavuje riziko kybernetických útokov. Preto je nevyhnutné zabezpečiť ich používanie vo firemnom prostredí.