Naučme deti používať internet správne
Momentálne sa podstatná časť bežných aktivít detí presunula do online prostredia. Škola, hry, divadelné predstavenia, čítanie rozprávok a množstvo ďalších aktivít, ktoré im a aj rodičom pomáhajú zmysluplne naplniť deň v neštandardnom režime. Všetci sme sa zrazu ocitli v situácii, kedy oveľa viac ako bežne využívame digitálne technológie a online priestor. Uľahčujú nám čo môžu, ale stále platí, že ich bezpečné a zmysluplné používanie by aj teraz malo ostať prioritou.
Otázka na rodičov - naozaj viete, ako vaše deti využívajú počas karantény digitálne technológie? Ako trávia čas v online priestore? Je asi úplne normálne, že v súčasnom režime im dovolíte tráviť pri počítači, tablete či telefóne viac času ako obyčajne. Možno práve preto je teda teraz ešte viac opodstatnené zaujímať sa, čo im tento čas vypĺňa. Orange dlhodobo upozorňuje na riziká digitálnych technológií a apeluje na rodičov, aby ich svoje deti naučili používať bezpečne a zodpovedne.
Aj keď vás súčasná situácia prinúti povoliť zaužívané výchovné pravidlá, je podstatné limitovať deťom čas strávený na internete. Neprestaňte sa zaujímať o to, čo vaše deti na internete robia, aké stránky navštevujú, čo vyhľadávajú, s kým komunikujú. Nájdite im zmysluplné hry, online vzdelávacie či zábavné aktivity. Snažte sa deťom ponúknuť alternatívne a aj offline trávenie voľného času.
A na dobré nápady môžete zájsť aj na https://www.beznastrah.online. Webstránka, ktorá slúži širokej verejnosti, rodičom aj pedagógom ako zdroj informácií zameraných na preventívnu ochranu detí a mládeže pred nástrahami internetu a pripomína dôležitosť témy digitálneho rodičovstva, sa teraz hodí na zábavu aj edukáciu. Nájdete na nej mnohé dobré tipy pre vás - napríklad zásady pre dobré technologické rodičovstvo či prehľadnú brožúru s kľúčovými informáciami, ale aj zaujímavé a najmä edukačné aktivity pre deti. Pozrite si tipy na kooperatívne hry, ktoré si môžete spolu s deťmi zahrať, otestujte ich závislosť na internete či ich digitálnu gramotnosť, zabavte ich komixom a tínedžerov relevantnými videami. Jej obsah je tvorený v spolupráci s detskou psychologičkou a odbornou garantkou tohto programu, Máriou Tóthovou Šimčákovou, ktorej cenné rady a prax sú zdrojom užitočných tipov a odporúčaní.
Spolu a zodpovedne v sieti najvyššej kvality
Orange reaguje na aktuálnu situáciu mnohými opatreniami, ktoré uľahčujú život ľudí trávený v karanténe. Benefity pre zákazníkov, zodpovedné odporúčania a tipy na ohľaduplnosť aj v telekomunikačnej sieti či vytvorenie programov pre pomoc ľudí zasiahnutých vývojom dnešnej situácie sú logickou reakciou jeho spoločensky zodpovedného prístupu. Spolu a zodpovedne to zvládneme.
Trendy v IT a telekomunikáciách v roku 2025: kybernetická bezpečnosť, 5G siete a internet vecí
Technologický pokrok je rýchlejší než kedykoľvek predtým a rok 2025 prinesie významné zmeny v oblasti IT a telekomunikácií. Firmy by sa mali zamerať najmä na bezpečnosť, rýchlosť a moderné nástroje, ktoré otvárajú nové možnosti. Pozrime sa na niektoré z kľúčových trendov, ktoré budú formovať biznis na Slovensku.
Nové pravidlá kybernetickej bezpečnosti: Vzťahujú sa aj na vás?
Od 1. januára 2025 vstúpil na Slovensku do platnosti nový Zákon o kybernetickej bezpečnosti, ktorý vychádza z európskej smernice NIS2 (Network and Information Security Directive 2). Jeho cieľom je posilniť odolnosť organizácií voči kybernetickým hrozbám a zabezpečiť plynulé fungovanie kritickej infraštruktúry. Organizácie budú mať 12 mesiacov na implementáciu bezpečnostných opatrení, ktoré zabezpečia ich súlad s novými pravidlami.
Aj v 2025 sa očakáva nárast kyber útokov. V ochrane pred nimi potrebujú firmy silného partnera
Podľa riaditeľky pre B2B a zákaznícku skúsenosť Orange Slovensko Kataríny Boledovičovej, je veľkým trendom vymáhanie výkupného či ešte sofistikovanejšie útoky s väčším zameraním na firmy. Aké ďalšie trendy hýbu biznisom v roku 2025 a na čo by si mali firmy a podnikatelia dať pozor? O tom, aké výzvy tento segment čakajú a aké novinky v ňom chystá Orange, sa dozviete v podcaste, ktorý vznikol v spolupráci s TRENDom.