4GNet
Ako prebieha inštalácia 4GNet
Najčastejšie otázky
-
Služba 4GNet je pevný internet fungujúci na 4G technológii. Na spojenie so 4G LTE sieťou Orange využíva SIM kartu vloženú do 4G Wi-Fi routera. Aktuálne ponúkame dve riešenia zavedenia tejto služby – technologicky vyspelejší - Duobox (pozostávajúci z oddelenej vonkajšej a vnútornej jednotky) a Flybox (samostatný 4G Wi-Fi router). Pripojenie koncových zariadení ako notebook, PC, hernej konzoly a pod. je možné cez Wi-Fi alebo cez sieťový kábel priamo z dodávaného routera.
Prostredníctvom SIM karty s aktivovanou službou 4GNet je zákazníkovi k dispozícii prístup na internet na území Slovenskej republiky v pokrytí 4G sieťou. Hlasové služby/SMS/MMS a pod. dostupné nie sú.
Službu poskytujeme v rozdielnych parametroch a rýchlostných špecifikách určených pre domácnosti a firmy.
-
Ak si chcete zmerať kvalitu svojho mobilného internetového pripojenia, najjednoduchším spôsobom je stiahnutie aplikácie na meranie rýchlosti pripojenia priamo do mobilného telefónu. Aktuálne pokrytie pre 4GNet si môžete overiť aj na našej stránke. Overiť pokrytie si môžete aj osobne na ktoromkoľvek predajnom mieste.
-
Informácie o aktuálnych rýchlostných profiloch sú dostupné na stránke k službe v našom Orange e-shope. Aj keď ide o teoretickú hodnotu, vo väčšine prípadov ide o reálne prenosové rýchlosti.
Služba je poskytovaná cez 4G sieť, vďaka čomu si môžete overiť už teraz, aké prenosové rýchlosti dosahujete na mieste, kde by ste službu mali záujem využívať.
-
V prípade technického riešenia Duobox vykoná inštaláciu odborne náš technik, ktorý z vonkajšej jednotky dovedie (pomocou koaxiálneho kábla) internetový signál až do vašej obývačky/firmy. Vonkajšiu jednotku môže bez akéhokoľvek dodatočného vŕtania prepojiť s vnútornou prostredníctvom existujúceho kábla od satelitu či TV antény. V prípade nevyhovujúcej kvality existujúcej kabeláže, technik na mieste zavedie novú. Následne sa o šírenie stabilného internetu v celej domácnosti postará vnútorná jednotka (Wi-Fi router). Toto technické riešenie prináša vysokú rýchlosť a stabilnejšie pripojenie aj do oblastí s nižšou intenzitou 4G signálu. Cena technického riešenia Duobox je v prípade 24 mesačnej viazanosti 190 € s DPH. Avšak cenu zariadenia nemusí zákazník platiť hneď celú a v hotovosti, stačí si zvoliť flexibilný model splátok bez navýšenia. Zákazník má možnosť voľby výšky akontácie ako aj doby splácania od 1 až po 48 mesačných splátok. V prípade podpisu 24 mesačnej viazanosť je navyše inštalácia úplne bezplatná.
Druhou možnosťou je použitie zariadenia Flybox (samostatný 4G Wi-Fi router). Toto riešenie je určené najmä pre budovy, vnútri ktorých je dostatočná intenzita 4G signálu. Inštalácia služby s 4G Wi-Fi routerom je jednoduchá. Stačí vložiť SIM kartu do zariadenia a umiestniť ho na miesto najsilnejšieho signálu, ako napríklad k oknu. Po otvorení adresy http://flybox.home v prehliadači napríklad v PC sa automaticky pustí sprievodca inštaláciou služby. V prípade akýchkoľvek otázok počas zriadenia a využívania služby sa môžete obrátiť na Zákaznícku linku 905 (+421 905 905 905). Bežná cena zariadenia je 139 € s DPH. V prípade využívania akciovej ponuky pri viazanosti na 24 mesiacov je cena pre všetky program služby 84 € s DPH. Túto cenu je možné rozdeliť do splátok bez navýšenia. Zákazník má možnosť voľby výšky akontácie ako aj doby splácania od 1 až po 48 mesačných splátok.
-
Po vyčerpaní predplateného objemu dát sa rýchlosť vášho internetového pripojenia spomalí na rýchlosť podľa zvoleného programu služieb. Jej opätovné obnovenie je možné kedykoľvek prostredníctvom navýšenia predplateného objemu dát, a to jednorazovo alebo automaticky vždy po ich prečerpaní.
-
Navýšenie dát je možné vykonať cez Zákaznícku zónu alebo formou SMS správy. Navýšenie dát cez Zákaznícku zónu je k dispozícii po registrácii dátovej služby k Zákazníckej zóne. Službu nájdete nasledovne v: Moje služby/aktivácia - Aktivovať nové služby - Doplnkové služby - Zvýšenie limitu pre objem prenosu dát.
Dáta si môžete navýšiť aj zaslaním SMS správy z kontaktného telefónneho čísla, ktoré ste si zvolili pri podpise zmluvy. SMS text v tvare 10GB EXTRA XXXXXXXXXX alebo 50GB EXTRA XXXXXXXXXX (XXXXXXXXXX je telefónne číslo s prideleným paušálom 4GNet) na číslo 9053. V prípade požiadavky pre overenie ID kódom je potrebné uviesť na záver SMS správy váš 4-miestny ID kód. Viac informácií o aktuálnych cenách nájdete v cenníku.
-
Informácie o zariadeniach nájdete aj na našom webe. Telefonická podpora je k dispozícii na Expert linke 14 905 (+421 917 905 905). Na Expert linke Vám naši odborníci radi pomôžu počas pracovných dní a sobôt od 8:00 do 21:00 (cena hovoru je 1,50 €/hovor).
-
Dôležité je, aby ste pri nahlasovaní poruchy boli doma pri zariadení, aby ste spolu s našimi odborníkmi pre dátové služby mohli spoločne skontrolovať zariadenie a jeho zapojenie.
Neodporúčame nahlasovanie z iného miesta alebo nahlasovanie poruchy na predajnom mieste spoločnosti Orange, keďže odtiaľ nie je možné overenie pripojenia na diaľku a riešenie problému s pripojením sa môže predĺžiť.
-
Služba je dostupná aj prostredníctvom webu, v časti 4GNet.
-
Pri využívaní Wi-Fi siete cez službu 4GNet odporúčame vypnutie automatického prihlásenia do zákazníckej zóny Môj Orange.
Postup pre vypnutie je jednoduchý:
- prihláste sa do zákazníckej zóny pod číslom vášho 4GNetu
- v časti orange prihlásenia - nastavenia - časť bezpečnostné nastavenia - Prihlásenie cez sieť Orange - zvoľte zakázať
Po úprave týchto nastavení sa do zákazníckej zóny prihlásite všetkými ostatnými spôsobmi (odporúčame cez SMS token alebo prihlásenie pod mobilným telefónnym číslom). Automatické prihlásenie nebude dostupné, čím predídete sprístupneniu zákazníckej zóny pre rodinných príslušníkov alebo hostí.